Mijn moeder is in Juni opgenomen in een rusthuis. Door vergevorderde dementie konden wij haar op geen mogelijkheid nog thuis helpen. We zijn nu bijna 8 maand verder en haar zelfstandigen pensioen heeft nog geen aanpassing gekregen en er zijn premies die aangevraagd zijn en na al die tijd nog niet in orde zijn. Het OCMW beweert dat deze aangevraagd zijn maar heb geen enkel bewijs hiervan. Ondertussen vragen ze aan vader om meer dan 535 euro per maand bij te storten van zijn karig pensioentje en aan mij 180. Ik zit momenteel in een scheiding en heb een reeks schulden hierdoor. Ik heb het OCMW mijn totaalrekening gestuurd om te overleven en het komt er op neer dat ik 107 euro per maand over heb om een drankje en een hapje buiten alle onkosten meegerekend. Nu krijg ik een herinnering dat ik nog 740 euro opensta in schuld bij hun voor mijn moeder. Ik tracht hen er van te overtuigen dat dit voor mij op deze moment niet haalbaar is. Ik heb hen ook gevraagd rekening te houden dat alle inkomsten nog niet rond zijn en dat indien deze met terugwerkende kracht op moeders rekening komen er geen probleem is daar de inkomsten de kosten van het rusthuis dekken. Zij beweren nu dat ik die 180 euro moet blijven betalen zolang moeder leeft? Ik vraag hen ook een nieuw onderzoek naar mijn echte netto inkomen maar zij beweren dat ze alleen moeten kijken naar de belastingbrief dus mijn droog inkomen zonder de schulden en verplichtingen. Komt er op neer dat ik gewoonweg niet KAN betalen of ik binnen de korstte keren zelf afhankelijk ben van het OCMW. Kan iemand mij in deze materie AUB advies geven want ik ben aan het einde van mijn latijn.
Met dank