Roekeloos geding

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Roekeloos geding

#31 , 07 jan 2014 11:46

Ik heb aan de rechter gevraagd om de zaak te behandelen ,zijn vraag was wanneer ik de stukken overgemaakt had aan de tegenpartij,13 december ,blijkbaar vond de rechter het te kort dag en heeft hij uitstel verleend tot 18 februari!
Tja, de rechter beslist uiteindelijk. Maar het was het proberen waard, zou ik zo denken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Benny D
Topic Starter

#32 , 18 feb 2014 18:11

Vandaag stukken gekregen van de tegenpartij die ze neergelegd hebben ,dit op slechts zeven dagen van de zitting die volgende week dinsdag is.
Is er een bepaalde termijn die men moet respecteren,wat kan men hier tegen doen? Mag dit?
Weer een uitstel betekent weer verplaatsingskosten en verloren tijd.

scorpioen

#33 , 18 feb 2014 18:38

Werden er al conclusies uitgewisseld? Moet u nog een conclusie neerleggen?

Reclame

Benny D
Topic Starter

#34 , 18 feb 2014 21:03

Ik word gedagvaard,komen bij de rechter,partijen moeten stukken aan mekaar overmaken,ik maak stukken over op 13 december ,tegenpartij vraagt op 7 januari uitstel,deze word verleend tot 25 februari,tegenpartij maakt vandaag pas de stukken over naar mij?!

sloeberken

#35 , 19 feb 2014 12:41

Word u bijgestaan door een advocaat of verdedigd u zichzelf. De vrederechter steld toch in zijn tussenvonnis op welke datum te laatste en wie zijn conclusies moet overmaken. Normaal worden er enkel conclusies uitgewisseld tussen advocaten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken

#36 , 19 feb 2014 16:17

Weet nu niet welke som die faktuur inhoud. Maar is ofwel jij of u zoon die iets besteld heeft, dus een van de twee zal moeten betalen. En aangezien het u zoon is kon je toch simpel zeggen hier jongen dit moet jij betalen. Nu zal het voor een van de twee veel geld en fustratie kosten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen

#37 , 19 feb 2014 17:37

Als u hulp wil is het wel nodig dat u mijn vraag beantwoordt.

Moet u nog een conclusie neerleggen?

Benny D
Topic Starter

#38 , 25 feb 2014 14:24

Weet nu niet welke som die faktuur inhoud. Maar is ofwel jij of u zoon die iets besteld heeft, dus een van de twee zal moeten betalen. En aangezien het u zoon is kon je toch simpel zeggen hier jongen dit moet jij betalen. Nu zal het voor een van de twee veel geld en fustratie kosten.
Fout! factuur op zoon,ik heb diensten gevraagd!Ik eis een wettelijke factuur op mijn naam,ik betaal geen factuur waar mijn naam niet op staat,stel ik krijg controle van de fiscus ,wedden dat zij de factuur met de naam van mijn zoon verwerpen en dat ik een boete krijg wegens foutieve aangifte!

Benny D
Topic Starter

#39 , 25 feb 2014 14:27

Als u hulp wil is het wel nodig dat u mijn vraag beantwoordt.

Moet u nog een conclusie neerleggen?
Sorry voor laattijdige reactie,ik sta momenteel in de keuken van mijn dochters en schoonzoons brasserie en werk van 8.30 tot een 23 uur,enkel woensdag en donderdag vrij en af en toe tussendoor de mogelijkheid hebben om op de pc te kijken.

Benny D
Topic Starter

#40 , 25 feb 2014 14:38

Update,vandaag op gerecht geweest,in de stukken wat ik verleden week ontvangen heb was er een credietnota op naam van mijn zoon aanwezig,ook was er een juiste factuur aanwezig op mijn naam!
Factuur heb ik onmiddelijk betaald,heb ook nooit vermeld dat ik deze niet zou betalen ,vond anderzijds wel dat een advocaten bureel waar ik meer als tienduizend € achtergelaten heb ivm rechtsplegingvergoedingen iets klantvriendelijker mocht zijn!
Bij mijn eerste conclusie en standpunt had ik al gemeld dat ik de factuur zou betalen als mij deze aangeboden zou worden conform de wettelijke verplichtingen!
Volgend probleem ,de bundel wat de tegenpartij overgemaakt heeft aan het gerecht ivm deze zaak (om te laten zien dat ze gewerkt hebben in deze zaak),blijk dat daarin mijn volledige vraagstelling en bewijsstukken bevatten over de rechtzaak die ik wenste te starten!
Zij moesten geen bewijs leveren dat ze gewerkt hadden maar nu is wel het beroepsgeheim geschonden tussen advocaat en client!? Wat valt hier aan te doen?

scorpioen

#41 , 25 feb 2014 15:48

Het beroepsgeheim geldt niet als de advocaat zijn vordering in betaling van ereloon voor de rechtbank moet kunnen bewijzen.

Als u meent dat stukken neergelegd worden die het beroepsgeheim schenden kan u aan de rechter vragen deze stukken uit de debatten te weren.

Schending van het beroepsgeheim is een deontologische fout, waarvoor u klacht kan neerleggen bij de stafhouder, en is ook strafrechtelijk vervolgbaar zodat hiervoor klacht kan neergelegd worden bij het parket.

Maar aangezien het hier een invordering van een ereloon betrof kan ik u niet aanraden verder die weg in te slaan.

Benny D
Topic Starter

#42 , 25 feb 2014 15:57

Ik heb nooit vermeld dat ik de rekening niet ging betalen ,ik wenste wel een correcte factuur met mijn naam,ik ben zelfstandige en facturen moeten voldoen aan de wettelijke vereisten.
Daartegen heb ik duidelijk gemeld in mijn standpunt op 13/12/2013 dat ik de factuur zou betalen als ze op mijn naam stond!
Bijgevolg moest de tegenpartij niets bewijzen,logisch toch?
Dus is hier duidelijk sprake van schending van het beroepsgeheim of niet?
Als ik klacht neerlegd bij het parket,wat zijn de gevolgen?Wat kan ik vragen?

Milo72

#43 , 25 feb 2014 16:21

Je allereerste post:
Ik krijg een factuur via internet en tekent protest aan twee redenen ten eerste factuur staat niet op mijn naam maar op de naam van mijn zoon alsook ben ik niet akkoord dat ik moet betalen voor deze diensten
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Benny D
Topic Starter

#44 , 25 feb 2014 16:56

Je allereerste post:
Ik krijg een factuur via internet en tekent protest aan twee redenen ten eerste factuur staat niet op mijn naam maar op de naam van mijn zoon alsook ben ik niet akkoord dat ik moet betalen voor deze diensten
Dat klopt ook, ik ben niet akkoord dat ik moet betalen voor deze diensten ,maar staat er geschreven dat ik niet ga betalen?
Ik ben ook niet akkoord dat met mijn belastingsgeld ons koningshuis betaald wordt,maar daar heb ik ook geen keus he?

scorpioen

#45 , 25 feb 2014 17:08

M.i. is er geen schending van het beroepsgeheim.

De advocaat moet zijn vordering bewijzen. Hij mag dus het volledige dossier dat zijn vordering bewijst neerleggen. Een klacht bij het parket gaat u alleen tijdverlies bezorgen.

Terug naar “Consumenten Koop”