Wat de nummerplaten betreft, zou 'k het eigenlijk niet wagen om de rechter te vertellen dat je 't "niet wist". Mocht ik rechter zijn en je komt met dit verhaaltje af, zou ik er geen ballen van geloven. Als je naar 'n auto gaat kijken om hem eventueel te kopen, dan is het eerste wat je doet, toch naar die auto KIJKEN ? en dan valt het toch enorm op als er geen nummerplaten aanhangen ? Dat verhaaltje zou mijns inziens eerder omgekeerd kunnen werken ...U rijd toch nooit met een wagen zonder ge keken te hebben of er nummerplaten op staan, wat die verzekering betreft is een andere zaak en dit kon je misschien niet vermoeden, maar van die nummerplaten dit is een zeer grote fout van u en van niemand anders !
Hopelijk gaat misschien de rechter mild zijn door u jeugdige leeftijd, maar een zware straf zal toch onvermijdelijk zijn !
Neem een advocaat die toch er kan voor zorgen dat je straf minimaal is, persoonlijk verdedigen voor zo een feit zou ik niet aan beginnen..
Inderdaad. Wacht effe af wat er van komt. Erken "ootmoedig" dat je een fout gemaakt hebt omdat je'r niet dacht aan de gevolgen. Niet rond de pot draaien want dat horen ze elke dag duizend keer.... Hoogstens eens stilletjes zeggen dat je vindt dat de verkoper dit niet had mogen voorstellen maar daarover zeker niet doordrammen.Ik kan maar eerlijk zijn. Het was de eerste keer dat ik naar een auto ging kijken en had daar helemaal geen aandacht aan geschonken.
Advocaat is geldverspilling. Erken de fout en onderga de straf. Advocaat kan hoogstens wat krachtdadiger pleiten voor bv een selectieve intrekking van rijbewijs indien je beroepshalve moet rijden. Dat rijden en drinken niet samengaan weet je ondertussen ongetwijfeld alIk ben 23 jaar en heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik had 2,1 promille denk ik. Rijbewijs direct 15 dagen ingetrokken.. Hier bega ik een zware overtreding en wil de straf niet betwisten.. Heb ik hiervoor een advocaat nodig?
Alles hier moet gecontroleerd worden door de chauffeur, voor deze mag vertrekken. Dat je dit zo goed als nooit doet met je eigen wagen, is waarschijnlijk omdat je weet dat dit in orde is (of toch denkt, zoals bij controles vaak blijkt).Die nummerplaten is nu net het enige dat u niet kunt betwisten, dat had u kunnen toch zelf kunnen en moeten zien?
De inschrijving en verzekering is iets anders, maar ja, als er geen nummerplaten waren had u dat ook maar moeten controleren.