Deurwaarder kwam langs

Chris321
Topic Starter

Deurwaarder kwam langs

#1 , 18 feb 2014 14:07

Beste mensen,

Ik ben lange tijd weg geweest van thuis, en de deurwaarder kwam blijkbaar langs met een slotenmaker om de deur te openen en een inspectie te doen. (waarschijnlijk naar de inboedel)
Mijn buurvrouw heeft mij rap gebeld hierover.

Mijn persoonlijke situatie vertel ik hier liever niet, daar die nogal ingewikkeld is.

Het is wel zo dat ik vermogend ben om dit te kunnen betalen maar ik ben voor 5 maanden in het buitenland geweest en die rekeningen zijn uiteraard niet betaald geweest.
Ik vermoed dat het om de volgende rekeningen zullen gaan: water, elektriciteit en grondbelasting (inwoner te Brugge)

Ik vroeg mij af of dat ik dit gewoon nog kan betalen, zonder dat hier gerechterlijke toepassingen komen of dat de deurwaarder plots zaken van mijn inboedel zal meenemen.
Plus, zullen deze slotenmakerskosten en deurwaarderskosten hoog oplopen? Ik ben quasi zeker dat ik deze wel zal mogen vergoeden.

Zoals ik al eerder zei ben ik wel vermogend om dit te kunnen betalen.

Dank bij voorbaat aan de mensen die mij willen/kunnen helpen met mijn vraag!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 18 feb 2014 14:48

Neem contact op met de deurwaarder en betaal alles zo snel mogelijk.
De kosten van de deurwaarder zal u ook wel moeten betalen.
Zolang u niet wordt gedagvaard zijn er geen gerechteljke kosten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2014 15:38

Als je weet dat je voor langere tijd in het buitenland zal zijn, is het natuurlijk niet slim er niet voor te zorgen dat uw post wordt nagezonden, of dat er iemand uw rekeningen zal betalen.

Reclame

my_key
Contacteer: Website

#4 , 18 feb 2014 16:46

Ja u kan zeker nog volledig betalen aan de deurwaarder, u heeft er belang bij dit te doen als u de vordering niet betwist. Doe dit zo vlug mogelijk. De deurwaarder zal u een afrekening maken.

bv. Indien u voor de rolstelling betaald, zal u geen rechtsplegingsvergoeding dienen te betalen. Betaalt u na de rolstelling maar voor de zitting (betaling= het moet op de rekening van de DW staan), moet u maar 1/4de van de rechtsplegingsvergoeding betalen (met een max. van 1100 EUR).

Terug naar “Archief”