Ja en nee, iedereen moet wel een jaarlijkse klantenlijst indienen, btw-vrijstelling of niet. En moest u verhuren aan een vennootschap, moet u wel facturen opmaken enzo. Vrijstellingsregeling voor kleine onderneming is een vereenvoudiging, in tegenstelling tot de volledige vrijstelling voor bv. scholen.Duidelijk weer die Kafka die ze gingen aanpakken.....
BTW nummer aanvragen dat niet moet worden gebruikt. Bravo B wetgever!!!!!!
Jaaropbrengst (bruto wel te verstaan) van de twee staanplaatsen samen is slechts 960 EUR........
Bovendien is het een eigendom in onverdeeldheid. Wie zou BTW nummer moeten aanvragen? (Hoop dat we geen vennootscap moeten oprichten om het BTW nummer dat niet moet worden gebruikt te beheren)....
Vraag me af hoeveel kleine verhuurders met één of twee garagestaanplaatsen het BTW nummer dat ze niet hoeven te gebruiken hebben aangevraagd .
Waarom zou de BTW rompslomp niet gelden voor die ouderen? Zij worden dan toch ook verhuurders?Verhuur de staanplaatsen samen met de twee appartementen.
Verhoog de huur met 40 per maand.(960 /24)
Help de oudere huurders hun staanplaatsen te verhuren aan bv. 50. Hierdoor verminderen ze hun huur met 10.
Doe alle werk voor hen.
Resultaat rompslomp verplaatst OK maar geen BTW enz...
Alleen de oudere huurders overtuigen dat ze er voordeel bij hebben en zeker geen kwaad kunnen.
Systeem wordt op veel plaatsen toegepast.
Ik ben toch geen onderneming? Wij zijn met drie eigenaars van die staanplaatsen, in onverdeeldheid.Ja en nee, iedereen moet wel een jaarlijkse klantenlijst indienen, btw-vrijstelling of niet. En moest u verhuren aan een vennootschap, moet u wel facturen opmaken enzo. Vrijstellingsregeling voor kleine onderneming is een vereenvoudiging, in tegenstelling tot de volledige vrijstelling voor bv. scholen.Duidelijk weer die Kafka die ze gingen aanpakken.....
Jaaropbrengst (bruto wel te verstaan) van de twee staanplaatsen samen is slechts 960 EUR........
Bovendien is het een eigendom in onverdeeldheid. Wie zou BTW nummer moeten aanvragen? (Hoop dat we geen vennootscap moeten oprichten om het BTW nummer dat niet moet worden gebruikt te beheren)....
Vraag me af hoeveel kleine verhuurders met één of twee garagestaanplaatsen het BTW nummer dat ze niet hoeven te gebruiken hebben aangevraagd .
Zo zit het ook niet in elkaar - los van uw specifieke vraag.Duidelijk weer die Kafka die ze gingen aanpakken.....
Maar het is toch niet omdat je onder vrijstelling valt, dat je nummer niet gebruikt wordt - door bv derden? Daar ben je volledig verkeerd in hoor. Ik geef toe dat dit een zeer specifieke situatie is. Maar je kan bv herstellingen laten uitvoeren waarbij je dan een b2b-relatie zal hebben met je leverancier. De BTW moet ook weten of je wel degelijk onder de vrijstelling valt, en dat kan enkel door net de inkomsten en kosten op je nummer te kennen. Op zich weten zij toch niet dat je maar één en geen honderd plaatsen verhuurt?Wat ik bedoel is dat het toch onlogisch is dat indien men slechts één garagestaanplaats apart verhuurt (omdat de huurder van het appartement, waar de garagestaanplaats één kadastraal perceel mee vormt, de garage niet wenst te huren) men verplicht wordt om een btw-nummer aan te vragen niettegenstaande men vrijstelling van BTW geniet wegens beperkte huurinkomst.
Daarom noem ik dat KAFKA.
U zou gewoon zoals elke onderneming aan een aantal verplichtingen moeten voldoen. Inclusief vermelding van ondernemingsnummer. Naar uw klanten en leveranciers toe.Het btw -nummer zou niet gebruikt worden want de particulier die de staanplaats huurt heeft geen BTW-nummer. Ik verhuur nooit aan mensen die kosten willen inbrengen. Bovendien hoe kunnen "derden" gebruik maken van mijn BTW nummer als er vrijstelling is van btw....
Idem. De BTW-administratie weet niet wat u met uw eventueel onroerend of ander goed allemaal doet. Ze komen dat slechts te weten aan de hand van listings en aangiftes van uzelf, klanten en leveranciers, aangiftes en listings die gekoppeld zijn aan uw BTW-nummer. Daar dient het nummer voor en daar wordt het gebruikt.Min. van Fin. kent mijn onroerend bezit want het staat op hun eigen website MYMinFin. Ze hebben dus alle info om Kafka te verbannen maar gebruiken die niet.
Idem. Ook dat kan de BTW-administratie niet ruiken. U kan de staanplaats laten betegelen, tapis-plein laten leggen, of roze laten schilderen. De BTW kan dat slechts te weten komen aan de hand van aangiftes en listings van uzelf en uw leveranciers, aangiftes gekoppeld aan het BTW-nummer. Daar dient dat nummer voor en daarbij wordt het dus gebruikt.Alle onderhoud van de ruimte waar de staanplaatsen zich bevinden gebeurt voor rekening van de VME. En de VME heeft geen BTW nummer.
En aangezien de staanplaats enkel 'lucht" is heb ik geen private kosten.