Ik heb enkele vragen over het onderstaande.
Onlangs heb ik om te kunnen werken met minderjarigen een uittreksel uit het strafregister opgevraagd, uiteraard model 2.
Maar nu is het zo dat ik minstens 2 pv's heb gehad voor familiaal geweld. Waarvan de oudste dateert uit 2010 of 2011 en de laatste van een jaar geleden.
Misschien zijn er er nog pv's geweest, maar daarvan heb ik zeker geen weet. De politie is wel vaker tussenbeide gekomen maar daarvan werd er niet altijd een pv gemaakt. Het is ook zo dat ik nooit opgepakt ben geweest of voor de rechter ben moeten verschijnen. Het is dus bij die pv's gebleven. Misschien ook omdat wijkagent die de laatste pv opvolgde heeft ondervonden dat de familiale situatie uitstekend was na het laatste conflict. Zal dit op mijn uittreksel uit het strafregister staan?
Zelfde vraag over een parkeerboete (foutparkeren) die ik in september opliep, gaat dit op het uittreksel staan?
Nu had ik enkele weken terug ook een uittreksel uit het strafregister nodig, weliswaar model 1, en daar stond niets op qua veroordelingen.
Alle pv's en de boete waren wel in een andere politiezone dan waarin ik woon. Ik veronderstel dat de pv's en de boete in de computer bij de politie staat in gans het land of is dat enkel als je effectief voor de rechtbank moest komen? Een agent zei me ooit eens dat de conflicten waarbij geen pv werd gemaakt (ook al weten ze mijn gegevens) enkel en alleen in de computer van die politiezone te vinden is. Dus niet in de politiezone waarin ik nu woon. Klopt dit?
Bedankt voor een antwoord alleszins!