Wat ze tot nog toe betaald hebben zijn VOORSCHOTTEN op het ereloon van de advocaat. Eens de volledige procedure achter de rug zal de advocaat zijn eindafrekening maken en deze voorschotten daarvan in mindering brengen.Nee, ze hebben en voorgesteld om samen een advocaat te nemen en de kosten te delen en ze hebben getekend zonder aan de gevolgen te denken.
Ze huren al 32 jaar van deze mensen.
De zoon als vruchtgebruiker en zelf jurist heeft hen dan een advocaat voorgesteld. Ze zijn in 2011 gedagvaard en hebben al een bedrag van 500 euro betaald.
Nu wordt er van hen weer een bedrag van 1250 euro gevraagd. Ik heb hun gezegd deze niet onmiddelijk te betalen omdat ik via deze weg toch nog naar een oplossing voor hen zoek.
Wel vrees ik voor hun het ergste aangezien het hier nog maar om procedure kosten gaat zeker? Advocaat-en gerechtskosten gaan nog volgen. En wat nog meer misschien indien ze deze zaak verliezen?
De huisbaas en de advocaat had hun al te verstaan gegeven dat dit waarschijnlijk het geval ging zijn. Hoe hoog kunnen die kosten dan oplopen?
Is daar misschien een verzekering waarop zij aanspraak kunnen maken?
Verliezen ze de zaak dan moeten ze ook nog de gerechtskosten + de advocatenkosten van de tegenpartij betalen.