Kan een verhuurder zijn huurder gerechtskosten doorrekenen.

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: Kan een verhuurder zijn huurder gerechtskosten doorreken

#16 , 14 feb 2014 15:24

Nee, ze hebben en voorgesteld om samen een advocaat te nemen en de kosten te delen en ze hebben getekend zonder aan de gevolgen te denken.
Ze huren al 32 jaar van deze mensen.

De zoon als vruchtgebruiker en zelf jurist heeft hen dan een advocaat voorgesteld. Ze zijn in 2011 gedagvaard en hebben al een bedrag van 500 euro betaald.
Nu wordt er van hen weer een bedrag van 1250 euro gevraagd. Ik heb hun gezegd deze niet onmiddelijk te betalen omdat ik via deze weg toch nog naar een oplossing voor hen zoek.

Wel vrees ik voor hun het ergste aangezien het hier nog maar om procedure kosten gaat zeker? Advocaat-en gerechtskosten gaan nog volgen. En wat nog meer misschien indien ze deze zaak verliezen?
De huisbaas en de advocaat had hun al te verstaan gegeven dat dit waarschijnlijk het geval ging zijn. Hoe hoog kunnen die kosten dan oplopen?
Is daar misschien een verzekering waarop zij aanspraak kunnen maken?
Wat ze tot nog toe betaald hebben zijn VOORSCHOTTEN op het ereloon van de advocaat. Eens de volledige procedure achter de rug zal de advocaat zijn eindafrekening maken en deze voorschotten daarvan in mindering brengen.
Verliezen ze de zaak dan moeten ze ook nog de gerechtskosten + de advocatenkosten van de tegenpartij betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 feb 2014 16:56

En de verplichting om een eigen weg aan te leggen. Wie gaat die betalen?

roharro

#18 , 14 feb 2014 17:09

En de verplichting om een eigen weg aan te leggen. Wie gaat die betalen?
Dat zal voor de verhuurder-eigenaar zijn vermoed ik. Alleszins niet voor de huurder
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 14 feb 2014 17:29

Hangt ervan af WAT er juist getekend is...

mayari
Topic Starter

#20 , 14 feb 2014 18:23

Dat dacht ik al dat het slechts voorschotten waren. Dus dit kan nog hoog oplopen als ze de zaak verliezen.

Ze hebben gewoon getekend dat ze een advocaat zouden nemen en dat mijn zus de helft van alle kosten zou betalen.

Een eigen weg aanleggen is helemaal niet moeilijk. Enkele bomen kappen, de omheining losmaken en klaar is kees.
Want de achterkant van hun perseel grenst aan de openbare bosweg.
Maar blijkbaar wil de eigenaar de oude weg die over het perseel loopt van de tegenpartij blijven gebruiken en probeert hij zijn recht te
halen omdat dus die weg meer dan 30 jaar als servitudeweg werd gebruikt. Niet beschreven bij het kadaster wel bewezen door getuigenissen en foto's

Terug naar “Archief”