fototoestel verdwenen

suske60
Topic Starter

fototoestel verdwenen

#1 , 22 jan 2008 09:00

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een probleem:
op 27 augustus 2007 gaf ik mijn fototoestelletje binnen bij een officiële dealer ( waar ik het ook kocht), voor herstelling. Hij stuurde het door naar het "moederbedrijf".
Tot op heden hebben we ons ding nog niet terug. Dealer zegt dat hij ermee bezig is , maar ik nam zelf al contact op met moederbedrijf(in Frankrijk..) en daar beweren ze mijn toestel nooit gehad te hebben!

Wat kan ik nu ondernemen? Ik heb een bewijs dat ik het toestel binnenbracht
Toestel: Casio Exilim 600 waarde ongeveer 300 euro

Kan iemand mij eventueel een voorbeeld van een brief(aanklacht of zo ) maken?

Hopelijk kan iemand helpen
Groetjes

Wanhopig Suske

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#2 , 23 jan 2008 12:31

geachte,

U dient inderdaad een aangetekend schrijven te versturen. Indien daar niet op gereageerd wordt, zal U een procedure moeten opstarten.

mvg,

Pieter Verherstraeten

Beachcomber

#3 , 23 jan 2008 13:33

Naam
Adres Datum
Telefoon

Betreffende: Hertselling fototoestel X, herstellingsnr. xxx-xxx-xxx

Geachte,

Op x/y/z bracht ik bij uw diensten volgend item binnen voor herstelling

(korte vbeschrijving van het toestel, merk, type, ev. serienummer.)

Daarvan werd een herstellingsbon opgemaakt met de vermelding

(nummer of referentie bestelbon herstelling)

Nu, na x -tijd (dagen, maanden, ...) heb ik nog steeds geen enkel nieuws over een mogelijke oorzaak, mogelijke herstelprocedure en de daaraan relatieve kosten.
Bij navraag bij het moederbedrijf X blijkt mijn fototoestel zelfs niet bij hun diensten te zijn toegekomen.

Graag had ik van u geweten welke stappen u reeds ondernomen heeft in deze herstelprocedure. eveneens had ik de huidige locatie van mijn eigendom van u gehoord.

Ik wens te benadrukken dat een termijn van Xtijd bijzonder lang is voor de herstelling van een fototoestel, voornamelijk als men weet dat het moederbedrijf nog steeds niets ontvangen heeft.

U wordt dan ook hierbij officieel aansprakelijk gesteld voor het eventueel verdwijnen of verder beschadigen van mijn eigendom, in overeenstemming met de burgerrechtelijke regels i.v.m. de verantwoordelijkheid voor in houderschap gegeven goederen.

Ik vertrouw er evenwel op dat mijn fototoestel alsnog bij de bevoegde diensten terechtkomt en dat de huidige moeilijkheden snel van de baan zullen zijn.

Hoogachtend,

x

Reclame

suske60
Topic Starter

#4 , 23 jan 2008 23:58

Hartelijk dank voor deze antwoorden!

Groetjes
Suske

suske60
Topic Starter

#5 , 05 feb 2008 10:31

Hallo,

daar we nog steeds geen nieuws hadden ivm ons toestel, heb ik op 1 febr een aangetekende brief verzonden. tot nu toe nog geen reactie

We waren vrijdag nog eens gaan vragen hoe het zat en de verkoper heeft steeds dezelfde uitvluchten: te druk , geen tijd, vergeten , alles komt in orde , heb gebeld, of zelfs : heb gemaild. Maar hij kan ons nooit laten zien naar wie hij mailde..

Wat is nu devolgende stap, indien er geen reactie komt op de brief? Is dat het vredegerecht?

Groetjes
Suske60

Terug naar “Consumenten Koop”