of is dit van weinig belang?
...
Indien zo, zou een goede advocaat dit niet moeten melden?
1) Je hebt een EOT, wil je onder je eigen voorwaarden onderuit moet je daar grond voor vinden. (ik wist toen niet, ... , tijden zijn veranderd, ons kind is nu oud en wijs genoeg om de rechter te overteugen wat er fout is in die EOT, ...) zijn zo blijkt uit de praktijk geen goede juridische gronden om een rechter te overteugen
2) De definitie van wat een "goede advocaat" is in de materie m.b.t. scheidingskinderen zal de mening heel sterk uiteen liggen.
Vanuit een utopisch standpunt gezien kent een "goede advocaat" de binnenkant van de rechtbank niet eens, hij komt er gewoon niet omdat deze alle problemen weet op te lossen
In Turnhout komen advocaten pleiten bij de jeugdrechter waar ik op voorhand kan zeggen. Kent zijn dossier zeer goed, kent de problematiek zeer goed en weet er op een gepaste wijze mee om te gaan, kortom dat zijn advocaten waar ik respect voor heb. Mijn ene hand kan ik niet eens voltellen als het gaat over "goede advocaten aan de Turnhoutse balie", in deze materie, nochtans bestaat de balie uit 261 advocaten.
Dit geeft te denken. Maar stel dat enkel een 15-tal gehomologeerd zou worden om te mogen pleiten inzake scheidingskinderen, dan zou de leed en ellende die gepaard zou gaan in dit soort van problematiek al direct gevoelig verminderen, er zou een hele andere aanpak (lees efficientie) geinstalleerd kunnen worden.
Mijn innerlijke overteuging is dat een sellectie tot homologatie zelfs op een zeer eenvoudige wijze kan gebeuren, hoeft niet eens een hele namiddag in beslag te nemen om te toetsen of iemand "een geschikt profiel" daarvoor heeft.
3) Wat wel grond is om de voorwaarden van de EOT te laten herzien, zijn de gewijzigde omstandigheden, misbruik van ouderlijk gezag, kennelijk slecht gedrag, maar of Turnhout/Hof van beroep Antwerpen voor de laatste 2 rijp is om het te willen toepassen heb ik op zijn zachts gezegd zeer grote twijfels.
(NCRV heeft enkele uren geleden op ned2 het programma "dokument" met titel "gedeelde kinderen" uitgezonden. Uit het forum kan ik opmaken dat de rechtbank aldaar deze zienswijze wel honoreerde, al ging het maar om feiten (mag van papa mijn mobieltje niet mee naar mama nemen - de moeder poetst de schoenen niet goed - bij papa is het hokkey, mama doet me naar de boogschuttersclub ...) uiteraard is die lijst langer
RR