RVA zal daar idd geen vrijstelling voor geven. 2 avonden les per week is sowieso ook nog niet al te veel.Ik volg al enkele jaren Informatica in avondschool met het oog op een graduaat (A1). Volgend schooljaar zou ik hiervan mijn laatste jaar doen, wat inhoud dat ik twee avonden les zou hebben. Nu meen ik dat de RVA daarvoor geen vrijstelling zal geven; maar het verschil in de voorbije jaren zit hem dat deze vakken veel thuiswerk met zich meebrengen en dat daarnaast er ook nog aan projectwerk moet gedaan worden als eindproef. Nu vroeg ik me af of RVA met zo'n dingen rekening houdt om toch een vrijstelling toe te kennen. Ik heb nl zelf nog een gezamelijk huishouden met een kindje en daarbij nog eens gaan werken zie ik dan niet zo zitten. Iemand ervaring hiermee?
activiteiten = georganiseerde activiteiten, niet zelfstudie. Vandaar dat 2 avonden per week niet veel is. Objectief.Ik vroeg dit omdat op het vrijstellingsformulier staat (in te vullen door de school) : 'De lessen en activiteiten bedragen wekelijks gemiddeld ten minste 20 uur?' Ik heb het gisteren nog nagevraagd bij collega's op school die nu hun laatste jaar doen en die zeggen dat er zeker meer dan 10u per week kruipt aan thuiswerk voor 1 van de vakken. Het is ook zo dat er maar heel weinig kunnen doorzetten omwille van de grote hoeveel werk. Dat plus het feit dat ik weet dat RVA wel vrijstellng toekent voor afstandsonderwijs via hogeschool. Wat maakt dit dan zo anders?
en graag enkel objectieve reacties