vrijstelling voor eindjaar graduaat avondschool

boselfje
Topic Starter

vrijstelling voor eindjaar graduaat avondschool

#1 , 06 jan 2014 14:54

Ik volg al enkele jaren Informatica in avondschool met het oog op een graduaat (A1). Volgend schooljaar zou ik hiervan mijn laatste jaar doen, wat inhoud dat ik twee avonden les zou hebben. Nu meen ik dat de RVA daarvoor geen vrijstelling zal geven; maar het verschil in de voorbije jaren zit hem dat deze vakken veel thuiswerk met zich meebrengen en dat daarnaast er ook nog aan projectwerk moet gedaan worden als eindproef. Nu vroeg ik me af of RVA met zo'n dingen rekening houdt om toch een vrijstelling toe te kennen. Ik heb nl zelf nog een gezamelijk huishouden met een kindje en daarbij nog eens gaan werken zie ik dan niet zo zitten. Iemand ervaring hiermee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 06 jan 2014 15:23

Waarom zou de RVA rekening moeten houden met avondschool?????
Als u gaan werken niet ziet zitten dan blijft u thuis maar wentel dat aub niet af op de gemeenschap.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV

#3 , 06 jan 2014 15:31

Ik volg al enkele jaren Informatica in avondschool met het oog op een graduaat (A1). Volgend schooljaar zou ik hiervan mijn laatste jaar doen, wat inhoud dat ik twee avonden les zou hebben. Nu meen ik dat de RVA daarvoor geen vrijstelling zal geven; maar het verschil in de voorbije jaren zit hem dat deze vakken veel thuiswerk met zich meebrengen en dat daarnaast er ook nog aan projectwerk moet gedaan worden als eindproef. Nu vroeg ik me af of RVA met zo'n dingen rekening houdt om toch een vrijstelling toe te kennen. Ik heb nl zelf nog een gezamelijk huishouden met een kindje en daarbij nog eens gaan werken zie ik dan niet zo zitten. Iemand ervaring hiermee?
RVA zal daar idd geen vrijstelling voor geven. 2 avonden les per week is sowieso ook nog niet al te veel.

Reclame

boselfje
Topic Starter

#4 , 07 jan 2014 09:37

Ik vroeg dit omdat op het vrijstellingsformulier staat (in te vullen door de school) : 'De lessen en activiteiten bedragen wekelijks gemiddeld ten minste 20 uur?' Ik heb het gisteren nog nagevraagd bij collega's op school die nu hun laatste jaar doen en die zeggen dat er zeker meer dan 10u per week kruipt aan thuiswerk voor 1 van de vakken. Het is ook zo dat er maar heel weinig kunnen doorzetten omwille van de grote hoeveel werk. Dat plus het feit dat ik weet dat RVA wel vrijstellng toekent voor afstandsonderwijs via hogeschool. Wat maakt dit dan zo anders?

en graag enkel objectieve reacties

dobbel

#5 , 31 jan 2014 09:33

de reactie was objectief. rva geeft geen vrijstellingen voor avondschool.

BluFalco

#6 , 31 jan 2014 10:11

Tip : Boselfje denk eraan eenmaal je je diploma heb aangehaald...als je het echt wilt maken in de IT (en graag veel centjes wilt verdienen) je sowieso veel zelfstudie gaat doen.

Ik doe persoonlijk gemiddeld 2-4 uur per dag, en ik werk al 6 jaar als Developer (Consultant).

JPV

#7 , 31 jan 2014 10:31

Ik vroeg dit omdat op het vrijstellingsformulier staat (in te vullen door de school) : 'De lessen en activiteiten bedragen wekelijks gemiddeld ten minste 20 uur?' Ik heb het gisteren nog nagevraagd bij collega's op school die nu hun laatste jaar doen en die zeggen dat er zeker meer dan 10u per week kruipt aan thuiswerk voor 1 van de vakken. Het is ook zo dat er maar heel weinig kunnen doorzetten omwille van de grote hoeveel werk. Dat plus het feit dat ik weet dat RVA wel vrijstellng toekent voor afstandsonderwijs via hogeschool. Wat maakt dit dan zo anders?

en graag enkel objectieve reacties
activiteiten = georganiseerde activiteiten, niet zelfstudie. Vandaar dat 2 avonden per week niet veel is. Objectief.

Terug naar “Werkloosheid”