Hallo,
Ik kreeg vandaag een email van een forum waar ik een abonnement op heb. Hieronder de bewuste mail.
Mijn vraag is als volgt. Gaat het bestuur van dit forum niet zwaar over de schreef? Zonder de mail had 1/100 bezoekers dat onderdeel misschien gelezen. Nu weet iedereen het. De handelaar in kwestie heeft vandaag niets anders dan afzeggingen gekregen omdat de mensen dus geloven wat er staat... zonder dat er bewijzen zijn. Ikzelf vind deze praktijk echt niet door de beugel kunnen en heb de handelaar die ik ken omdat hij mijn aquarium heeft opgestart en mij echt goed geholpen heeft net als nog velen andere gezegd dat ik hem hierbij wil helpen om dit te stoppen.
Het is enkel omdat hij zijn zaak heeft in een buurgemeente van een concurrent (die zijn aanwezigheid voelt) dat ze deze laster campagne voeren tegen hem. Deze heeft zelfs persoonlijk zitten reageren op de geopende topic door te zeggen dat hij iedereen voor deze praktijken moest worden gewaarschuwd.
Ondertussen heeft het bestuur van het forum de topic gesloten, maar iedereen kan ze natuurlijk wel blijven lezen.
Hier de mail:
"Deze Mail is naar aanleiding van het topic "XXXXXX XXXX" in het onderdeel
"Mededelingen" op "XXXXXXXXXX.eu".
De persoon in kwestie kan zich niet verdedigen omdat hij omwille van zijn
wanpraktijken niet welkom is op ons forum. Wij dulden hier dan ook geen
positieve-, noch negatieve reclame voor of over deze handelaar.
Wie toch via pb klanten ronselt of produkten aanbied voor XXXXX XXXXX, zal
onverbiddelijk verwijderd worden van ons forum. Hiervoor vragen we dan ook
aan jullie om dergelijke mails of pb's te melden een het team.
Met vriendelijke groeten,
Het XXXXXXX Zeewaterforum XXXX"
Welke stappen kunnen ondernomen worden?
Alvast bedankt voor jullie hulp hier.