Welke basisrechten... staat het gebruik van een forum en zijn regels in de grondwet het EVRM od het handvest van de VN? Neen, het is een contractuele overeenkomst een verbintenis... is mag deelnemen zolang het de eigenaar van de site beliefd cfr zijn voorwaarden. Enkel wanneer er een discriminatie /racisme zou zijn dus een inbreuk op de wetgeving of een strafbaar feit dan zou u mogelijk een zaak hebben. In zoverre de site geregistreerd is in België of de EU.
Dank, ben geen jurist maar dacht begrepen te hebben dat een grondwet (die ik niet ten gronde ken) primeert op afgeleiden daarvan. De site is geregistreerd in België, op basis van uw reactie stel ik me de volgende vragen:
- is het ex-communiceren (ban) om een drogreden een vorm discriminatie/racisme?
ontneemt de ex-communicatie niet het recht op vrije meningsuiting?
ontneemt het negeren van het verzoek tot herstel niet het recht op antwoord?
is er niet zoiets als een meldingsplicht wanneer internetfraude wordt vastgesteld? (ic script)
En praktischer, bestaat er ergens een soort van 'ethische commissie' die zich ontfermt omtrent dergelijke zaken? In algemene zin is het lastig communiceren wanneer de tegenpartij geen reactie/argumenten geeft, forumreglementen worden mi sowieso geschonden maar dat is een algemeen iets (bijna typisch, zou ik durven zeggen).