In 2003, hebben wij een Advocaat genomen. (voor een schilderij proberen laten terug te brengen)
Eerste consultatie (125 Euros) voor brieven op te sturen.
Als het niet lukte, heeft onze advocaat gevraagd voor verder te kunnen gaan.
We hebben gevraagd "hoeveel zal dat kosten?" - antwoord 1000 Euros
Dat hebben wij betaald.
Er waren twee dagvaardingen in 2003 (422,98 ?)
(geen vonnis)
Als dat ook niet lukte, heeft onze Advocaat gevraagd als hij verder mag nog gaan.
Wij hebben gevraagd "Hoeveel zal dat kosten?" - antwoord +/- 1000 Euros
Wij hebben onze akoord gegeven.
Hij heeft ons gevraagd 875? en later 30,25 ? (vertalingkost)
Er waren twee dagvaardingen in 2004 (427,35 ?)
Ingevolgde, was een vonnis (Juli 2004) om over te gaan tot een inventoris van roerende goederen.
Wij hebben de Inventoris niet laten maken als de schilderij was intussen teruggebracht.
Wij hebben dan aan onze Advocaat laten weten dat wij verder niet willen gaan.
Meer dan een Jaar later (Oktober 2005), hebben Wij de afrekening van onze Advocaat gekrijgen
De totaal komt op 8.740,13 ? waarvan 7.500,00? (ereloon)
Onze Advocaat vroeg alleen maar 2.280 Euros provisie! (in vier keren: 125 - 1000 - 875 - 30,25)
Aan ieder bezoek aan onze advocaat voor dat wij beslissen te willen of kunnen verder gaan, hebben wij altijd gevraagd, hoveel het zal ons kosten.
Wij hebben in Oktober 2004, onze Advocaat betreffende zijn rekening gekontacteerd en laten hem weten, waarom wij niet akoord waren.
Hij zei dat hij will daarover denken.
Donderdag, hebben wij een aangetekende brief van een andere Advocaat kantoor gekrijgen voor het Saldo binnen 8 dagen te storten. (als niet: dagvaarding, gerechtskosten, intrest...)
Zoals gediscusieerd in uw topic
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=154
hebben wij beslissen naar de stafhouder van de betrokken balie te stappen.
Bart scrhrijft
Aan ieder bezoek aan onze advocaat voor dat wij beslissen te willen of kunnen verder gaan, hebben wij altijd gevraagd, hoveel het zal ons kosten.In de praktijk is het aan te raden om VOORAF met uw advocaat een open gesprek te voeren aangaande het toe te passen ereloon. Dit voorkomt veel problemen ?n onaangename verrassingen.
Het is zeker dat als wij wisten dat deze bedrag zou zijn, hadden wij nooit onze akkoord gegeven voor verder te gaan.
Mijn qwesties zijn:
- Moet ik aan mijn Advocaat, copie van mijn brief aan de stafhouder met al mijn arguments opsturen?
- Moet ik aan de andere advocaat kantoor copie van deze brief met ook al mijn arguments.
- Zal dat de actie van Mijn Advocaat mij voor de rechtbank te dagvaarden, momenteel gestopt worden?
- Heb ik een kans om te winnen?
Dank U voor een eventuele antwoord