Hoi,
Om maar even met de deur in huis te vallen: Ik had een rotslechte jeugd. Ik ga niet het hele verhaal doen, maar er kwam heel veel psychisch/fysiek geweld en heel veel alcoholmisbruik en dergelijke bij kijken, m.a.w. een echt clichématig marginaal gezin. Ik heb dit achter mij kunnen laten en heb nu zelf wel een goed gezin kunnen stichten zonder geldzorgen noch geweld. Maar met het ouder worden, begint die onderhoudsplicht tegenover mijn ouders mij parten te spelen. Ik heb mijn moeder zo'n 10 jaar niet meer gezien of gehoord en met mijn vader ben ik ook onlangs gebroken. Dit omdat geen van beiden enig schuldinzicht lijken/leken te hebben.
Mocht men mij ooit aanspreken over onderhoudsplicht, zou dit vanzelfsprekend héél onrechtvaardig zijn, zeker aangezien mijn spaarrekening letterlijk geplunderd was tegen mijn achttiende verjaardag. Ik heb letterlijk alles van nul zelf moeten opbouwen.
Nu zou ik al een "dossier" willen opbouwen om later eventueel billijkheidsredenen te kunnen aanhalen als reden om niet te betalen. Dus vroeg ik me af, wat er allemaal dient bewezen te worden en wat als bewijs kan gelden. Zo ga ik al jaren naar een therapeut en hou de reçuutjes bij als bewijs. Vroeger toen ik klein was, stond er vaak politie aan de deur wegens partnergeweld. Kan ik hiervan pv's of iets dergelijks opvragen? Ik kan bijvoorbeeld ook niks bewijzen van geld, aangezien ik niet eens weet bij welke bank mijn spaarrekening stond. Het grootste probleem is dat de bewijslast blijkbaar bij mij zou liggen. Maar het afwezig zijn van iets is heel moeilijk te bewijzen
Zouden zij dan bijvoorbeeld niet moeten bewijzen dat ik wél mijn geld heb gehad? Nog ideeën? Opmerkingen? Shoot!