Zeker de politie zo snel mogelijk op de hoogte brengen van de bedreigingen en melden dat u deze serieus neemt. ALS er dan al iets gebeurt (vandalisme aan uw woning, bijvoorbeeld), weet de politie alvast wie verdachte nummer één kan zijn. Als u echt héél sterk vermoed dat die persoon iets van plan zou zijn, kan ik u aanraden een wifi webcam te kopen om de gevel van uw woning in het oog te houden. Er is software om van een simpele webcam een "motion sensor activated cam" te maken. Lees even dit:
http://www.thoughtshots.com/2011/08/tur ... ty-camera/" onclick="window.open(this.href);return false;
In principe moet deze camera wel op uw privé eigendom gericht zijn, maar als u een beetje oprit of voortuin heeft, zal dit geen probleem zijn (gezien u over een glazen gevel spreekt, vermoed ik wel dat u een voortuin of oprit heeft. Indien niet: camera echt op de gevel richten).
Jammer dat een spijtig incident tot zo'n buitensporige reacties van de 'slachtoffers' moet leiden. Wees in ieder geval al blij dat de "vriendschap" over is. Zo'n mensen wil je toch niet als vriend, denk ik.