#12 , 11 mar 2006 20:25
ok, maar hoe geraak ik er na "25 jaar !!!!!!!" nu eindelijk vanaf,moet ik dan naar het EHRM stappen .de "redelijke termijn" is mijn inziens allang verstreken.art.6.1.
I. TEN AANZIEN VAN DE BEWEERDE SCHENDING VAN ARTIKEL 6, LID 1, VAN HET VERDRAG
17. De verzoekers beweren dat de duur van de rechtspleging het beginsel van de ? redelijke termijn ? heeft miskend zoals bepaald in artikel 6, lid 1, van het Verdrag, dat als volgt luidt:
? Bij het vaststellen van zijn burgerlijke rechten en verplichtingen (...) heeft eenieder recht op een (...) behandeling van zijn zaak, binnen een redelijke termijn, door een (...) rechterlijke instantie (...). ?
OM DIE REDENEN, HET HOF, MET EENPARIGHEID,
1. Zegt dat er schending is geweest van artikel 6, lid 1, van het Verdrag;
2. Zegt
a) dat de verwerende Staat aan de verzoekers, binnen drie maanden te rekenen vanaf de dag waarop het arrest definitief zal zijn geworden overeenkomstig artikel 44, lid 2, van het Verdrag, 2.500 EUR (tweeduizend vijfhonderd euro) materi?le schadevergoeding, 5.000 EUR (vijfduizend euro) morele schadevergoeding en 2.500 EUR (tweeduizend vijfhonderd euro) wegens kosten van het geding moet betalen;
b) dat die bedragen zullen worden vermeerderd met een gewone interest tegen een interestvoet gelijk aan die van de marginale beleningsfaciliteit van de Europese Centrale Bank, vermeerderd met drie procentpunten, te rekenen vanaf het verstrijken van de voormelde termijn en tot aan de betaling;
3. Verwerpt de vordering tot billijke genoegdoening voor het overige.
Gedaan in het Frans, vervolgens schriftelijk medegedeeld op 30 januari 2003 met toepassing van artikel 77, leden 2 en 3, van het reglement.
ik zoek nog een advokaat die dit voor me wil regelen.
Mvg.