Ik vraag me af vanaf welke leeftijd kinderen hun grootouders mogen bezoeken zonder de toestemming van hun ouders.
ik heb namelijk ruzie met mijn dochter en hierdoor weigert ze nog contact met mij, en kan ik mijn kleinkinderen van 1 en 3 jaar niet meer zien, ik heb geen zin in getouwtrek en een ruzie die wordt uitgevochten voor de rechtbank om omgangsrecht te verkrijgen, want heb al gehoord dat in het belang van het kind dat omgangsrecht wordt geweigerd.
ik zou heel graag contact hebben met mijn kleinkinderen, maar aangezien de ruzie vind ik het beter om niets op de spits te drijven en ook om dat ik weet dat mijn dochter er alles zal aandoen om haar gelijk te halen bij de rechtbank.
Ik vind het jammer dat dit dan zal aanzien worden als geen belangstelling voor de kleinkinderen.
Nu is mijn vraag vanaf wanneer mogen de kleinkinderen zelf beslissen om naar hun grootouders te gaan op bezoek, of beslissen de ouders tot 18 jaar over het doen en laten van hun kind. En zal het kind dan niet gestraft worden door mijn dochter als het op bezoek komt zonder toestemming van de ouder.
mvg