#3 , 26 jan 2008 14:55
bedankt Roderidder,
heb de site die je vermeldde even doorgenomen en ook zelf nog wat gezocht
§ 2. CORRECTIONELE ZAKEN EN POLITIEZAKEN.
Art. 413. In correctionele zaken en in politiezaken staan de middelen van vernietiging, in artikel 408 vermeld, onderscheidenlijk ter beschikking van de partij die wegens wanbedrijf of overtreding is vervolgd, van het openbaar ministerie en van de burgerlijke partij, indien er een is, tegen alle arresten of vonnissen in laatste aanleg, zonder onderscheid tussen die waarbij de partij is vrijgesproken of veroordeeld.
Wanneer echter die partij is vrijgesproken, kan niemand tegen haar de schending of het verzuim aanvoeren van de vormen die voorgeschreven zijn om haar verdediging te verzekeren.
(De termijn die aan het openbaar ministerie en aan de burgerlijke partij is verleend om beroep in cassatie in te stellen tegen een veroordelend vonnis of arrest dat bij verstek gewezen is, neemt een aanvang bij het verstrijken van de (vijftiende) dag na die van de betekening (...), indien de veroordeelde niet in verzet is gekomen.) <W>
ik raak er niet uit wijs.
als burgerlijke partij sleep ik nu al lang een rechtzaak mee,
ik won in eerste aanleg én in beroep
maar zit dus nu te wachten of tegenpartij al dan niet probeert alles op de lange baan te schuiven door alle middelen uit te putten.
één advokaat spreekt over 2 weken en de andere praat over 3 weken (15 werkdagen)
De bewijzen zijn duidelijk maar ik hoop echt dat die cassatietermijn verstrijkt zonder dat men ook dit nog eens gaat "proberen"
Enkel een kwestie van te kunnen aftellen zodat er eindelijk een einde komt aan deze wansmakelijk grap.
Ook pas na het in kracht van gewijsde geane arrest van het Hof van Beroep krijgt ik mijn advocaatskosten terug, welke al oplopen tot >10.000 euro...