Free Record Shop: schuldvordering klanten

tuxy
Topic Starter
Berichten: 15

Free Record Shop: schuldvordering klanten

#1 , 08 jan 2014 10:56

Hallo,

Mijn vriendin had nog een waardebon liggen van F.R.S. .
Deze kan helaas (voorlopig) niet meer ingewisseld worden, maar om haar geld terug te eisen heeft ze vd winkelbediende een formulier 'Schuldvordering klanten' gekregen.

Op dit formulier moet ze uiteraard haar gegevens en dergelijke invullen, maar één vraag weet niet wat ze moet invullen, nl deze:

Mijn schuldvordering is echter bevoorrecht op grond van ...


Weet iemand wat ze op de puntjes moet invullen?
Laatst gewijzigd door Vandebos op 08 jan 2014 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelet op het feit dat het hier om een specifieke wettelijke procedure handelt betreffende een bedrijf in faling, de aard van de thread zuiver informatief is en verscheidene andere posters tot nut kan strekken blijft de naam van het bedrijf staan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 08 jan 2014 11:16

Dat is een standaardzinnetje. Daar moet de reden worden ingevuld waarom zij voorrang op de andere schuldeisers zou moeten krijgen bij een eventuele uitbetaling. Ik vermoed echter dat zij als een 'gewone' schuldeiser zal worden beschouwd en ergens achteraan komt. Geen aanspraak kan maken op voorrang.

LeenW

#3 , 08 jan 2014 18:30

Op grond waarvan mogen zij de cadeaubons eigenlijk weigeren? Daar is toch geld voor betaald? (sorry als dit beter in een apart topic was gezet)

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 08 jan 2014 18:44

Gebrek aan liquide middelen.

A'ntje
Berichten: 61

#5 , 17 jan 2014 12:56

Mijn dochter was in december bij F.R.S. langsgeweest met een ceadeaubon die zij had gekregen.
De winkel was toen nog open maar de verkoopster weigerde de cadeaubon. (momenteel aanvaarden we geen cadeaubonnen ...)
Ik vond dit ook wel straf want tenslotte hadden ze het geld al gekregen.
Mochten zij die bon toen weigeren ?
Ik had toen jammer genoeg geen tijd om zelf eens te gaan informeren.

denlowie
Berichten: 15978
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jan 2014 13:04

De reden is eenvoudig zie tekst staatsblad !

Bij vonnis van de rechtbank van koophandel te Antwerpen d.d.
19/11/2013 is FREE RECORD SHOP BELGIUM NV, WAPPER 7,
2000 ANTWERPEN-1, DETAILHANDEL IN AUDIO- EN VIDEOOPNAMEN
IN GESPECIALISEERDE WINKELS, ondernemingsnummer
0404.883.938, OP BEKENTENIS failliet verklaard.


En het is de curator die de stocks verkoopt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1513

#7 , 17 jan 2014 15:47

FYI, de stocks worden overigens in de filialen in Nederland tegen dumpingprijzen verkocht:
http://www.gva.be/nieuws/economie/aid15 ... rland.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Consumenten Koop”