Beste,
Zolang jullie getrouwd zijn, is hij verplicht aan de wettelijke huwelijksverplichtingen te voldoen. Ik denk dat het het beste is om zo snel mogelijk een tijdelijke regeling uit te werken. De toekomst kan dan nog uitwijzen wat er staat te gebeuren. Een tijdelijke regeling kan via advocaat, bemiddelaar of via het vredegerecht in kortgedingrechter.
De meest constructieve manier is via een bemiddelaar. Er worden dan samen afspraken gemaakt. Ikzelf ben erkend bemiddelaar. Indien niet mogelijk is,zou ik toch overwegen een advocaat te raadplegen voor advies.
Ik had een regeling uitgewerkt waar hij mee akkoord ging enkel niet met de alimentatie, omdat hij als zaakvoerder zo'n grote wedde heeft vroeg ik 1500 euro per maand (ik moet mijn kinderen alleen opvoeden en ben onthaalouder met een kleine wedde en heb nog een baby van 8 maanden).
Hij gaat zijn wedde nu naar beneden laten trekken omdat hij dan veel minder moet betalen.
We hebben een afspraak op 21 januari bij de notaris om een EOT uit te werken maar intussen betaalt hij niets en weet ik ook niet of ik zomaar akkoord kan gaan met de som die hij mij gaat voorstellen.
Een advocaat kan ik niet betalen aangezien ik voor het ogenblik financieel geblokkeerd wordt...
Aangezien hij verplicht is aan de wettelijke huwelijksverplichtingen te voldoen (wat ik al dacht) hoe kan ik hem dan zover krijgen om mee te betalen, wie kan ik daarvoor inschakelen? Want hij heeft nog 100 euro op zijn persoonlijke rekeningen staan, speelt het echt heel gemeen, heeft zogezegd niets voor het ogenblik wat helemaal niet waar is...