Beste,
Ik heb in 2008 een arbeidsongeval gehad op weg naar huis, na enkele maanden is het door de arbeidsverzekering aangenomen.
Ik heb een beenprothese en deze is stuk en aan vervanging toe. In het voorstel van consolidatie staat dat de verzekering alle medische en orthopedische kosten ten hunne lasten zijn.
In Nov. 2012 is een aanvraag gedaan om deze prothese te vernieuwen, tot op heden heb ik nog altijd geen groen licht gekregen. Oftewel geeft de correspodent van de verzekering niet thuis of geven de uitleg dat het in onderhandeling is.
Dit is nu al meer dan een jaar bezig, ik heb de indruk dat zij alles op de lange baan schuiven en aan alles hun laars lappen.
Nu ben ik het echt kotsbeu, ik mocht een reserveprothese gebruiken van het fabriek uit, dit in afwachting van een hernieuwing.
Daar hangen wel huurkosten aan vast, het fabriek wil deze aan mij doorschuiven omdat er van vernieuwing niets in huis komt.
Normaal valt deze onder de arbeidswet en is de verzekering verplicht om dat te betalen, ook hierop geven zij geen antwoord.
Ik weet niet meer wat ik hieraan kan doen, heeft er iemand er een oplossing voor of bestaat er nog ergens een dienst waar ik met mijn probleem terecht kan?
Ik kan volgens mijn advocate een klacht indienen bij de arbeidsrechtbank, dit zou wel op de rol komen en wanneer hierover een uitspraak komt heeft zij ook geen zicht, dit kan ook enkele maanden/jaren duren, ondertussen ben ik nog geen stap verder.
De rechtsbijstandsverzekering betaald voorlopig mijn advocate, zij hebben al wel laten weten dat het maar voor een bepaald bedrag meer is, en daarna ?????
Het ziekenfonds weet ook al geen raad. Het enige dat zij konden meededelen was dat ik niet alleen in deze sytuatie zit, vooral Ethias is hierin de koploper.
Mvg. Pat.