wisselen weekends kind

fieke007
Topic Starter

wisselen weekends kind

#1 , 30 dec 2013 19:01

Ik ben met met ex gescheiden in 2009 en er is onderling overeen gekomen dat onze dochter om de 2 weken bij haar papa is.
Sinds 2010 heb ik mijn huidige man leren kennen en hij had ook 2 kinderen. Toen heb ik aan mijn ex gevraagd of hij de weekends zou willen wisselen zodat de kindjes van mij en mijn man in het weekend samen zijn. Dit is al drie jaar lang zo goed gegaan.
Nu wil mijn ex onze dochter meer zien, en ik ben daarmee akkoord, hij zou ze het ene weekend heel het weekend hebben en het andere weekend van vrijdag tot zaterdag. Het enige is dat hij onze dochter zelf moet komen halen en naar huis brengen omdat ik dan geen auto heb omdat mijn man zijn kindjes ook halen is.
nu wil hij niet altijd moeten rijden voor onze dochter en zegt hij dat de weekends terug moeten wisselen zoals officieel op papier staat. Dus dan zou onze dochter en mijn man zijn kindjes elkaar nooit meer zien, terwijl ze ondertussen al 3 jaar samen zijn.
Wat kan ik hieraan doen en kan hij dit zomaar in 1 week terug veranderen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 dec 2013 22:29

Is er een vonnis? Indien ja, dan kan hij eisen dat dit nageleefd wordt. U kan dan trachten (via de rechtbank) dit vonnis te laten veranderen op grond dat dit al 3 jaar zo is, op zijn vraag (kan u dit bewijzen?), en dat een terugkeer naar het oorspronkelijk vonnis nefast is voor uw gezinsleven.

Is er geen vonnis? Via de rechtbank de huidige situatie laten vastleggen, op dezelfde grond als hierboven.

Elsie Haertjens

#3 , 02 jan 2014 20:16

Als er een vonnis is, moet dit gevolgd worden, wijzigingen hieraan moeten gebeuren in het voordeel van het kind.
Via de jeugdrechtbank kan je een regeling laten veranderen, uitspreken en vastleggen. Je kan ook met de andere ouder een regeling uitwerken, via een bemiddelaar, en dit laten homologeren door de jeugdrechtbank. Het krijgt hierdoor dezelfde kracht van een vonnis. Jullie hebben hier het voordeel dat jullie het zelf kunnen uitwerken, je bent niet afhankelijk van de uitspraak van de rechter.
Zomaar dingen wijzigen kan niet ....

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jan 2014 20:20

In principe kan alles maar alleen datgene wat in een vonnis staat is afdwingbaar en tegenstelbaar aan derden vb school, ...

Terug naar “Echtscheiding”