laten vangen door testaankoop

zoetjeh
Topic Starter

laten vangen door testaankoop

#1 , 17 dec 2013 12:21

ik heb mij laten vangen door test aankoop voor een proefabonnement van hun tijdschrift, nu wil ik opzeggen maar het lukt niet , ze reageren niet en blijven het blad opsturen

ik moest tekenen en mijn rekeningnummer geven want in het begin hadden ze dat nodig voor het proefabonnement, in hun voorwaarden stond ook dat je zowiezo gemakkelijk kon opzeggen, niets blijkt minder waar ,

wat moet ik nu doen? niks helpt , ze reageren niet en gebaren van kromme aas, ik heb ook al naar de post gevraagd om die domiciliering te stoppen, maar zij beweren dat ze dat niet kunnen , dat de schuldeiser dat alleen kan

wat moet ik nu doen ?

gewiekste kerels die mannen van test aankoop

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 17 dec 2013 12:25

Zij zijn blijkbaar overgestapt naar een SEPA domiciliering. Het is idd de schuldeiser die dit moet stopzetten.
Je moet hen een aangetekende brief sturen.

Hierbij nog eens een duidelijk dat je best geen SEPA domiciliering aangaat.
Let op, vanaf 1 februari 2014 worden alle domicilieringen omgezet naar een SEPA.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 dec 2013 12:34

Ik kan nochtans mijn SEPA domiciliëringen blokkeren via webbanking....blokkeren dus, niet schrappen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

artemis

#4 , 17 dec 2013 12:56

Je kan ze niet meer vermijden SEPA domiciliëringen.
Ik kan nochtans mijn SEPA domiciliëringen blokkeren via webbanking....blokkeren dus, niet schrappen.
Echt roharro? Dat is goed nieuws want ik dacht dat dat niet meer mogelijk was.

Geen goede zaak die SEPA domiciliëringen voor de consument. Een apart topic waard!

Turaki

#5 , 17 dec 2013 13:18

Ook proefabonnement genomen, en eenvoudig via mail opgezegd voor we moesten betalen. Enige dat we nog ontvangen hebben is bevestiging van opzeg.

giserke

#6 , 17 dec 2013 14:03

Zou kunnen dat je dit nog kunt doen tot 14 februari.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 dec 2013 15:41

SEPA en Test-aankoop: geen goede combinatie.
Omdat ik zo wie zo mijn abo op TA wou stopzetten, had ik reeds enigen maanden geleden mijn domiciliering stopgezet. Net zoals al mijn andere domicilieringen trouwens, met de bedoeling terug met maandelijkse rekeningen te werken, op papier of via mail. Bij 14 domicilieringen was dit geen probleem, maar bij TA niet.
Ze slaagden erin om na bijna 2 maanden mijn oude, geschrapte domiciliering, terug te activeren, zonder mijn toestemming uiteraard, en er een SEPA van te maken. Uiteraard kon ik die niet meer zelf afsluiten.
Na diverse mails om mijn abo op te zeggen (uiteraard nutteloze) dan toch eens iemand van TA die me opbelde om te vragen waarom ik wilde opzeggen. Na mijn uitleg gedaan te hebben kwam hij met allerlei redenen waarom ik dat niet moest doen. Ik zou zelfs meer gaan betalen voor mijn stookolie en andere energie. Zaken waarvoor ik zelfs geen korting ontving als lid van TA. De dag erna (gisteren) dan toch iemand anders van de klantendienst aan de lijn gehad (na 19 minuten te hebben gewacht, terwijl ze NB destijds zelf een actie hadden opgestart tegen het lange wachten bij help-decks en klantendiensten) Op amper 3 minuten was ik klant af, en dat werd me later ook bevestigd via mail.
Eind goed al goed

Vandebos

#8 , 17 dec 2013 15:45

Gelet op het feit dat op diverse fora reeds een respectabel aantal posters melding hebben gemaakt van deze problemen laat ik de naam staan.

de reden
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 dec 2013 16:34

http://www.hoedoen.be/hoe-abonnement-te ... -opzeggen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Vandebos

#10 , 17 dec 2013 16:50

Aan alle grapjassen die weer denken dat van een toelating kan geprofiteerd worden om een portie kolerieke gal te kunnen lozen. De volgende mag een paar weken reageren op posts op het forum van TA.

Vandebos.

Bromsnor

#11 , 17 dec 2013 18:24

Ik wil geen gal spuwen, maar na dat ik na jaren abonnementschap dit twee jaren geleden (met onderbouwde motieven) opzegde, blijft TA me wel met mails bestoken om opnieuw lid te worden. Van een consumentenorganisatie die claimt het beste voor te hebben met de verbruiker, mag toch wel wat meer deontologie verwacht worden.

Sirkii

#12 , 17 dec 2013 19:33

Kan dit alleen maar bijtreden. Ondanks het feit dat ik op de Robinsonlijst sta blijven ze mij bestoken met geadresseerde reclame. Ga er toch eens iets moeten aan doen. t Is nu al meer dan 10 jaar dat ik m n abonnementen opgezegd hebben omdat ik ze te tendentieus vinden vond. Ze hebben ook veel goeds bereikt.

Vandebos

#13 , 17 dec 2013 20:27

TS heeft antwoord via dereden gekregen. Slotje erop.

Terug naar “Archief”