hallo,
in 2001 overleed mijn grootmoeder en liet zij een huis na aan haar kinderen. Dit huis werd hetzelfde jaar nog verkocht voor 42.000 euro waarna er een deling zou komen onder 7 personen.
Ieder zou dus 6.000 euro erven.
Maar opeens komt 1 van de kinderen af met nog facturen die bekostigd zijn door haar en waar zij een deel hiervan wil recupereren via 1 broer en 1 zus van haar die volgens haar nooit meegedeeld hebben in deze kosten terwijl de andere 4 volgens haar hier wel hebben mee ingedeeld. Het gaat over de herstelling van het dak van het ouderlijk huis waarbij er voor ongeveer 1.000 euro kosten gemaakt zijn.
deze 2 personen zouden dus ongeveer 500 euro van hun erfenis moeten laten vallen voor hun zus. Deze 2 personen weigeren echter omdat zij nooit op de hoogte gesteld zijn van deze herstellingen en de facturen pas jaren later boven water komen.
Nu zijn we reeds 7 jaar verder, de erfenis staat op een geblokkeerde notaris rekening en nu heb ik vernomen dat er sinds dit jaar een nieuwe wetgeving hieromtrend bestaat.
Het zou zo zijn dat iedereen die nu weigert te tekenen voor zijn of haar erfdeel een deel van dit erfdeel zowieso verliest.
Wie kan me hieromtrend wat meer uitleg bezorgen en hoe kan dit dispuut wat reeds jaren duurt gedeblokkeerd worden zonder dat er naar een rechtbank gestapt moet worden.
een ongerust kleinkind.