Beste,
Mijn kindje heeft de leeftijd bereikt om naar de kleuterschool te gaan, maar het grote probleem is het volgende:
Wij (de papa en de mama) hebben nooit officieel samen gewoond, we hebben het wel eens geprobeerd maar het lukt langs geen kanten.
Toch hebben wij zelf (dus zonder jeugdrechtbank of dergelijke) altijd een regeling gevonden hoe de omgang moest verlopen.
Maar nu het tijd is om naar school te gaan duikt er een groot probleem op: papa en mama wonen beide in een andere provincie! (altijd zo geweest) dus het is onmogelijk voor ons om "eens" te geraken over de schoolkeuze
(ik dacht dat het mogelijk was om -indien de ouders echt ver uiteen wonen- het kind in te schrijven in twee scholen, blijkbaar zou dit niet kloppen?!?)
Langs de andere kant zou ik het ook vreemd vinden als een ouder verplicht kan worden om zijn kind naar een school te brengen die 1 uur verder ligt (zonder files), je kind halen en brengen naar school wordt dan bijna een deeltijdse job (4uur per dag!) Daartoe kan toch ook niemand verplicht worden? Want zelfs een school zoeken tussenin is niet haalbaar...
Hoe kan dit opgelost worden???
Mvg