Hoi,
even mijn verhaal hier schetsen en hopelijk kan iemand mij wat raad geven want ik weet het niet meer.
Op 01/03/2012 heb ik een arbeidsongeval gehad welke de verzekeringsmaatschappij volledig aanvaard heeft, ik heb welgeteld 1 jaar thuis gezeten, volledig vergoed door de arbeidsongevallenverzekering.
Vanaf 03/03/2013 ben ik terug gedeeltelijk aan het werk gegaan (half-time) daar het niet meer mogelijk is nog een voltijdse betrekking te bekleden (permanent, ik heb een oogletsel opgelopen welke niet meer onderhevig is aan verbetering en waarvoor ik levenslang een harde lens moet dragen).
Het probleem is dat ik, sinds zolang ik me kan herinneren, een lui oog heb (mijn andere oog dus, het letsel heb ik opgelopen aan mijn toen nog goed oog) en ik gebruik dit oog niet, mijn rechteroog (waar het letsel van het arbeidsongeval aan is voorgevallen) is volledig dominant en mijn hersenen negeren alle input die mijn linkeroog doorgeeft en aangezien mijn leeftijd is dit niet meer bij te sturen noch te corrigeren.
Na het ongeval heb ik dus die harde lens gekregen om mijn zicht nog iets of wat te verbeteren, maar aangezien ik lensintolerant ben kan ik deze lens maximum 6u per dag inhouden, en bijgevolg kan ik dus ook niet voltijds meer werken (zonder lens is mijn zicht te slecht om nog auto te mogen rijden, laat staan dat ik nog deftig iets kan lezen of duidelijk iets kan zien).
Mijn huidige werkgever gaat wel akkoord met mijn halftijdse tewerkstelling binnen dezelfde functie, maar natuurlijk heb ik 50% loonsverlies wegens niet voltijds te kunnen werken.
Tot 01/12/2013 heeft de arbeidsongevallenverzekering deze 50% loonsverlies opgevangen maar men is tot consolidatie overgegaan waarbij men mij 15% arbeidsongeschikt verklaard heeft (overeenkomst tot vergoeding is nog niet aanvaard en wordt aangevochten door mij en mijn behandelend geneesheer).
Natuurlijk zit ik dus nu met een volledig 50% loonsverlies dat niemand opvangt en ik zit of kom natuurlijk in serieuze financiële problemen hierdoor, ik heb wel een afspraak met de vakbond voor de bespreking van wat er nu dient te gebeuren maar men vertelde mij al dat deze aanvechting tot meer dan een jaar kan duren alvorens men hier een overeenkomst in heeft, maar sorry, dat jaar aan 50% loon overleef ik gewoon niet.
Kan er iemand mij aub vertellen wat ik in mijn geval best doe?
Mvg,
dikindemiserie