Hey,
graag had ik jullie mening/advies gevraagd:
-Ik betaal mijn verkeersbelasting laattijdig op vrijdag 06/09/2013. Maandag 09/09/2013 staat het geld op de rekening van de belastingen.
-Maandag 09/09/2013 krijg ik een niet-aangetekende brief in de bus van een gerechtsdeurwaarder met aanmaning tot betalen, met daarbovenop aanmaningskosten en inningsrecht. Er wordt ook in gezegd dat men reeds in het bezit is van het dwangschrift en dat men bij het niet betalen binnen de termijn, zal overgaan tot betekening en gedwongen tenuitvoerlegging. Op de brief zelf staat de datum 08/09/2013.
1) Welke datum geldt om de kruising van betaling/aanmaning te bepalen? De datum op de brief (08/09/2013)? Of de datum van de stempel op de omslag?
2) Aangezien deze brief niet-aangetekend verstuurd is geweest, hebben zij enige vorm van bewijs?
3) Moeten deze extra kosten überhaupt wel betaald worden? Staat dit in de 'Algemene Voorwaarden' van de verkeersbelasting (ik ken de juiste juridische term niet).
4) Indien de brief wel aangetekend verzonden was, welke datum geldt dan? De dag waarop de postbode de brief voor de eerste keer aanbiedt?
Alvast bedankt