Audio Video Receiver blijft mankementen vertonen

idurseeg
Topic Starter

Audio Video Receiver blijft mankementen vertonen

#1 , 13 nov 2013 15:22

In dec 2012 koop ik een AVR van Denon die overal getest staat als een hoogwaardig toestel. Een dikke week na uitpakken/installeren blijkt de netwerk functie niet te werken. Alles afgetoetst alsook internet geraadpleegd....toestel is wel degelijk defect. Helaas krijg ik geen nieuwe want ik heb niet binnen de 7 dagen gereageerd (idd ...het waren er 8). Toestel moet opgestuurd worden ter reparatie. Ik krijg toestel 3 weken later terug ....is niet gerepareerd want netwerk functie doet het nog steeds niet. Ik vraag aan een vriend (die hetzelfde type en merk heeft) om eventjes bij mij aan het netwerk te hangen ....en dat werkt wel....dus toestel is wel degelijk niet gerepareerd. Na veel vijven en zessen met de verkoper alsook de fabrikant krijg ik begin februari 2013 een nieuw toestel (zelfde type). So far so good, ware het niet dat enkele maanden later (nu dus ...november 2013) de center-speaker niet meer door de receiver wordt aangesproken. Alle testen gedaan, resets ed om terug tot de conclusie te komen dat het toestel wederom defect is en moet opgestuurd worden. Wat zijn mijn mogelijkheden om uit deze impasse te geraken ? Zo'n receiver wordt bij ons dagelijks gebruikt om de flatscreen van kwalitatief geluid te voorzien (helemaal geen buitensporig gebruik dus) en af en toe een blu-ray of DVD om van de surround effecten te genieten. Echter ....'genieten' is maar relatief want telkens er een defect is vastgesteld en het ding moet opgestuurd worden (derde keer dus op nog geen jaar tijd) kan je enkele weken wachten in 'stilte'. Ik moet de laatste reparatie nu afwachten maar vrees eerlijk gezegd het ergste. Dus bij deze....als het toestel nu weer niet deftig gerepareerd is ....wat dan ? Ik ben eerlijk gezegd alle vertrouwen in het merk Denon verloren. Wat zijn mijn opties ? Bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2013 16:35

Bij test aankoop is het merk DENON zelf niet bekend. Mogelijks een teken aan de wand.

puttemanp

#3 , 13 nov 2013 18:50

Mava105: Testaankoop is niet alwetend, en Denon behoort wel degelijk tot het hogere middensegment receivers.

P.

Reclame

idurseeg
Topic Starter

#4 , 14 nov 2013 12:45

Ter info (voor de liefhebbers), het is een Denon AVR3313 (google it) en wel degelijk een high end receiver. Het moet gezegd ....'als' hij werkt is hij fenomenaal. Echter, mijn punt is (daarom de vraag aan dit forum) ....op nog geen jaar tijd heb ik hem al 9 weken moeten missen (niet kunnen gebruiken dus vanwege 'in reparatie').

Is dit ('gebruiksderving' ?) op zich een argument om een en ander te verhalen/eisen van de fabrikant/verkoper moest nu blijken dat hij weer niet degelijk gerepareerd is ? Anders kan men op deze manier oneindig blijven aanmodderen.

JohnD

#5 , 14 nov 2013 12:49

Mava105: Testaankoop is niet alwetend, en Denon behoort wel degelijk tot het hogere middensegment receivers. P.
Uiteraard test TA enkel de goedkopere betaalbare apparatuur. En ja, DENON is/was een topmerk. Altijd geweest. Ik begin zelfs te vermoeden dat de OP misschien een namaak gekregen heeft, gezien het aantal test dat zo'n toestel krijgt vooraleer het de assemblage verlaat.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

idurseeg
Topic Starter

#6 , 14 nov 2013 15:36

Het is wel degelijk een echte Denon. Het gloednieuwe replacement toestel dat mij is toegestuurd in feb van dit jaar kwam rechtstreeks van Denon Europe B.V., een divisie van D&M Europe B.V. in Eindhoven.
Alsook ....elke repair aanvraag is eerst ingediend via de verkoper rechtstreeks bij Denon zelver, waar eerst het serial-no en factuur e.d. ge-checked worden vooraleer het toestel mag opgestuurd worden naar het door Denon appointed service center. M.a.w. ik denk niet dat Denon zelver namaak gaat opsturen naar mij en ik denk ook niet dat nagemaakte toestellen zomaar door een officieel repair center van Denon aanvaard zouden worden. Dat zou maar al te gortig zijn.

Maar nogmaals .....hamvraag is .......de 'gebruiksderving'....met name het niet kunnen beschikken over het toestel tijdens de vele reparaties....kan ik daar niks mee doen om de bal terug te kaatsen en te zeggen STOP er maar mee, ik wil mijn geld terug OF geef mij een ander (evt hoger) type of een zelfs een ander merk (Marantz zit nu ook bij D&M en Marantz en Denon sharen gelijksoortige componenten en architectuur , alleen is Marantz kwalitatief beter -maar ook veel duurder-).

AUDAX

#7 , 16 nov 2013 08:38

Bij welke winkel hebt U de receiver gekocht? Wat zeggen de algemene voorwaarden? Meestal op rugzijde van de factuur.

U hebt een overeenkomst met de winkel en moet met hen een oplossing regelen. Zij moeten op hun beurt het regelen met denon.

Probeer een vervangtoetel te vragen wanneer het ding ter reparatie is. Als het echt niet wil lukken vraag dan voor en credit nota en een andere receiver bij hen aan te kopen.

Of dit juridisch afdwingbaar is hangt af wat in de alg voorwaarden vd winkel staat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 nov 2013 13:29

Regelgeving wat garantie betreft tenminste als u consument bent.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Gebrekkige Producten”