openbare dronkenschap op prive-terrein

pepperoni
Topic Starter

openbare dronkenschap op prive-terrein

#1 , 15 nov 2013 16:49

gisteren ben ik aangehouden door de politie op mijn privé-eigendom : mijn ex-vriendin ondertusen had de politie gebeld dat ik droken wa. Politie komt bij mij aan op mijn eigendom, alles gebeurd op mij privé-terrein . Nadat ik zo herhadelijk doch vriendelijk verzocht had om mijn egiendom te verlaten hebben ze me tegen de grond gegooid en aan gehouden en in de cel gestoken.
Ik heb niet het papier willen tekenen voor openbare dronkenschap daar alles gebeurd is op mijn egiendom , dus ook weerspannigheid daar ik mij niet dadelijk heb laten boeien ;
ik heb mij tijdens de discussie met de agenten nooit mijn eigendom verlaten
kan dit ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight

#2 , 15 nov 2013 18:12

Ik neem aan dat u tijdens dit heel verhaal zeer vriendelijk was tegen de verbalisanten?
Gebeurde de feiten buiten of binnen de woning? Staat u ex-vriendin daar ingeschreven?
Was een van de verbalisanten een Hoofdinspecteur?
Heeft u uw ex-partner geslagen of beweert deze dat u dit gedaan heeft?
Heeft u een van de verbalisanten aangevallen/aangeraakt?
Beetje meer info geven...

pepperoni
Topic Starter

#3 , 15 nov 2013 19:29

Beste, alles gebeurde op mijn oprit , ik had een hevige woordenwisseling met mijn vriendin , wat wel vaker gebeurd , zonder enige vorm van fysiek geweld enkel verbaal . Er is géén PV opgesteld van fysiek geweld .
Mijn vriendin is bij mij ingeschreven
ik heb de agenten niet aangeraakt, maar ze wilde mij meenemen om in de cel te ontnuchteren , ik was niet bereid om mee te gaan dus hebben ze me tegen de grond gegooid, en geboeid eerst naar de kliniek voor verzorging dan in de cel. ik heb op géén enkel moment fysiek gereageerd tegen de agenten enkel verbaal
er was géén Hoofdinspecteur aanwezig , ze hebben enkel gebeld naar het bureel ( dus daar zal wel iemand gezeten hebben zeker )

Reclame

BloodNight

#4 , 15 nov 2013 20:38

Dan is het mogelijk dat de verbalisanten naar een commissaris hebben gebeld, deze heeft de bevoegdheid om u zelfs in uw woning te laten komen halen.
Politie gaat niet zomaar over tot het gebruik van handboeien en zeker niet tot "het gooien op de grond" zonder reden of aanleiding...
Het feit dat men u naar een ziekenhuis meegenomen heeft, wijst op het feit dat men toch enige bezorgdheid had over u.
Btw, u was toevallig toch niet eerst met de auto aan het rondrijden?

pepperoni
Topic Starter

#5 , 15 nov 2013 22:22

beste, BloodNight, neen ik was niet aan het rondrijden , alles is bij mij gebeurd,misschien was het wel machtsmisbruik of bestaat dat niet ? dus als ik het goed begrijp is alles wettelijk verlopen , meer was mijn vraag niet

Veebee

#6 , 16 nov 2013 12:51

Het is ook goed mogelijk dat de agenten u inschatten als een mogelijk gevaar voor uw intussen ex-vriendin en daarom in samenspraak met het bureel beslisten om u in de cel te laten ontnuchteren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 nov 2013 22:05

Hebt u 's morgens een verklaring moeten afleggen?
Hebt u ergens moeten tekenen.... eender wat/waar?
Bent u terug thuis?
Heeft uw vriendin een verklaring afgelegd?

pepperoni
Topic Starter

#8 , 18 nov 2013 19:17

Franciscus ik heb s'morgends een verklaring afgelegd. Ze hadden gevraagd om in een boek of iets degelijks te teekenen voor openbare dronkenschap en weerspannigheid , heb ik geweigerd daar alles op mijn privé-eigendom is gebeurd.
ik heb enkel mijn verklaring getekend.
ik heb 1 nacht in de cel gebleven , en mijn vreindin heeft geen verklaring afgelegd.
Ik heb een blanco strafregister , dit is de 1° keer

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 nov 2013 19:32

Dan zal het afhangen van wat er in het PV staat.
U was dronken en een gevaar voor uzelf en derden. Niets zegt dat u niet op de openbare weg was of op een voor het publiek toegankelijk terrein of....
(Wat en hoe weten we natuurlijk niet)
Voor weerspannigheid wel daar hoeft men niet op de openbare weg voor te zijn. Weerspannigheid is altijd strafbaar.
In een boek .... daar tekent u voor uw bezittingen die zijn afgenomen en bewaard tijdens uw verblijf in de cel.
Hebt u een copie van uw verklaring.... wat is de code dus TU(arrondissement) en dan twee cijfers wat de parketcode is. Staan bovenaan rechts op uw verklaring.

Terug naar “Andere”