ingebouwde frigo

paddestoeltje
Topic Starter

ingebouwde frigo

#1 , 13 jan 2008 09:02

Indien een ingebouwde frigo defect is en moet vernieuwd worden is dat voor rekening van de huurder of de verhuurder?

Dank voor eventuele antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
christoph1984

#2 , 13 jan 2008 11:29

Indien een ingebouwde frigo defect is en moet vernieuwd worden is dat voor rekening van de huurder of de verhuurder?

volgens mij voor de verhuurder.. dit is een van de verplichtingen die rust op de verhuurder.. ingebouwd is denk ik onroerend bij bestemming,en da valt onder de verplichtingen van de verhuurder?

christoph1984

#3 , 13 jan 2008 11:48

volgens mij voor de verhuurder.. dit is een van de verplichtingen die rust op de verhuurder.. ingebouwd is denk ik onroerend bij bestemming,en da valt onder de verplichtingen van de verhuurder?
ik ben wel geen jurist.. (nog niet :-) ); maar zowiezo dien je eerst in je contract te kijken.. indien hier een duidelijk bepaalde clausule staat, zal die gelden..

Reclame

j.demoor

#4 , 14 jan 2008 14:17

“Art.1754.Herstellingen ten laste van de huurder, of GERINGE herstellingen tot onderhoud, waartoe, behoudens andersluidend BEDING(lees zorgvuldig uw contract), de huurder gehouden is, zijn die welke door het plaatselijk gebruik als zodanig beschouwd worden...Art.1755.Geen van de herstellingen die geacht worden herstellingen ten laste van de huurder te zijn, komt voor rekening van de huurder, wanneer alleen ouderdom of overmacht daartoe aanleiding hebben gegeven.”(Burgerlijk Wetboek).

‘en moet vernieuwd worden’ houdt kennelijk in dat het geen ‘GERINGE herstellingen tot onderhoud’ betreft.Die herstelling valt dus in principe ten laste van de verhuurder.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

paddestoeltje
Topic Starter

#5 , 15 jan 2008 17:07

hartelijk dank Christophe en J .Demoor,...voor de reacties,...

ik had wel een vermoeden dat dit geval wel op kosten van de verhuurder zou zijn,..

Vriendelijke groet,...

job

#6 , 16 jan 2008 15:16

'...en MOET vernieuwd worden...'
Wie bepaalt dat dit 'MOET' ????
Allicht kan een herstelling ook ?? Dan vallen deze kosten allicht ten laste van de huurder.
Ik vrees voor een welles/nietes-spelletje... (herstelling ? vervanging ?)

Terug naar “Huren”