
Korte versie:
Product gekocht in een vestiging van een grote keten.
1 onderdeel blijkt stuk te zijn.
In de vestiging van aankoop hebben ze geen vervangstuk, in een andere wel. Maar ik mag het daar niet ophalen.
Ik moet wachten tot dat stuk geleverd wordt bij de vestiging van aankoop. (waar ze geen idee hebben van de levertermijn)
Ik ben van de veronderstelling dat ze mij die stukken gewoon moeten meegeven. Juist?
Alvast bedankt.
Volledig versie:
Vorig weekend zijn we gaan kijken voor 2 elektrische fietsten bij een fietsenwinkel die tot een grote keten behoord. (verschillende winkels in Belgie en Nederland)
Wij gaan dus naar vestiging A (op 10km van thuis), hier hebben ze de modellen niet die we zoeken.
Wel in vestiging B (60km van thuis)
We gaan dus naar vestiging B en kopen daar de 2 elektrische fietsen + een Thule fietsenrek om de fietsen naar huis te transporteren.
Beide fietsten worden volledig "platgereden" zoals ons verteld en in de handleiding staat om vervolgens 24u aan de lader te hangen.
Echter de batterij van de damesfiets blijkt niet op te laden.
Gebeld naar vestiging B met als antwoord: Waarschijnlijk is de batterij of de lader stuk, als U ermee langskomt dan testen we het en krijgt U gratis een nieuwe. het probleem is echter dat we geen lader of batterij van dat type meer hebben. Dit moet besteld worden en we weten niet hoe lang dit gaat duren. Deze zijn ook niet op voorraad bij onze leverancier.
Ze zeggen er wel bij dat vestiging A deze nog wel heeft liggen en ik daar misschien eens kan horen.
Vestiging A zegt echter: Ja, wij hebben deze. Maar kunnen U deze niet meegeven, aangezien we met een ander computersysteem werken dan vestiging B.
Conclusie: we moeten dus wachten (niemand weet hoe lang) op wisselstukken die moeten toekomen in een winkel 60km van huis, terwijl diezelfde winkel op 10km van huis de stukken heeft liggen, maar ze niet wil geven.
Beide winkels liggen in Belgie en de algemene voorwaarden zijn voor alle winkels dezelfde:
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
1.De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2.Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.