Na het onderteken van het huurcontract blijkt het app. grote gebreken te hebben (vochtschade, ramen,...41 strafpunten).
De huisbaas weigert echter op mijn voorstel in te gaan om het huurcontract te ontbinden (op dit moment loopt het contract ook nog niet).
Bij ingang van de huurtermijn, zijn wij dan ook niet kunnen verhuizen omdat toen pas met herstellingswerken allerhande werd gestart. Nu meer dan een maand later weigert de huisbaas nog altijd niet in te gaan op de ontbinding van het contract. De werken die worden uitgevoerd waren bijlange nog niet klaar op 20 oktober (contract startte op 1 okt) en zijn ook echt niet duurzaam (i p v rolluiken te herstellen worden ze weggehaald, ramen die kappot zijn worden verzegeld of afgedekt, vochtplekken op muur worden overschilderd,...)
Weet iemand hier raad mee?
Moet ik een schadevergoeding vragen als dit voor de vrederechter komt? (wegens: stress, tijd rekken,...)(tot nu toe heb ik alleen gevraagd om de huurwaarborg en de voorschot op de plaatsbeschrijving terug te storten)
Alvast bedankt voor de antwoorden.