Onze dochter is een jaar geleden getrouwd maar haar man gaat nu weer terug naar zijn ouders. Toen zij elkaar leerden kennen was alles heel mooi en goed. Eens getrouwd kwam het dagelijkse leven boven zoals dat natuurlijk bij iedereen is, alleen werd na enkele tijd duidelijk dat hij met een speciaal probleem zit. Nu is mijn vraag of het huwelijk voor de wet kan geannuleerd worden.
Ik ben dankbaar voor alle tips.
Een interessante vraag, als hulpverlener ga ik regelmatig om met volwassenen met autisme, die ook gehuwd zijn (met een partner met of zonder autisme). Ik heb het dan over een autismespectrumstoornis uiteraard (zonder verstandelijke beperkingen in het spel).
Het autisme doet hier uiteraard niets terzake, tenzij uw schoonzoon ook een ernstige verstandelijke beperking had (met bewindvoering en/of verlengde minderjarigheid, maar dan niet door zijn autisme).
Er zijn duizenden koppels in België (Vlaanderen) waarvan de ene persoon autisme heeft (officieel erkend door een erkend team - dat idd een gedragsdiagnose stelt) en de andere niet.
Het gaat hier 'gewoon' om niet ingeloste verwachtingen tussen beide partners. Er zijn uiteraard partners die dit proberen voor de rechtbank, maar dat is meestal als er sprake is van kinderen.