bedankt! stel nu dat de ontvanger van het AS beweert dat hij een bepaalde brief niet heeft gekregen (of beweert dat die brief die jij beweert te hebben verstuurd niet in het AS zat, wie moet dan wat bewijzen?Ik dacht van niet. Wat ik persoonlijk altijd wel doe is een vierkantje van ong. 12x12mm in de envelope aan de linkerkant in het midden uitsnijden. In het verleden is het al eens gebeurd dat een ontvanger van een AS beweerde dat de envelope geen brief bevatte. Er moet dan ooit eens een rechter die persoon gelijk gegegven hebben.
Als het aangetekend schrijven door de postbeambte afgetempeld word vraag je de stempel over die opening te zetten. De stempel staat dan gedeeltelijk op je brief (plooi hem zo dat de achterkant zichtbaar is) en op je omslag vooraan. In het geval er dus geen brief in de omslag moest zitten zou er ook een afgestempeld gedeelte op de binnenkant van de brief zichtbaar moeten zijn. De truuk van de lege omslag pakt hier dus niet.
een vriendin van mij heeft overlaatst een AS gestuurd naar de huisbaas met de "eis" om een herstelling uit te voeren die al geruime tijd aansleept.. Ze heeft hierin een deadline gesteld, maar op de brief stond niet de vermelding" AANGETEKEND", omdat ze tot op heden nog niets gehoord heeft, heeft ze schrik haar "drukkingsmiddel" uit te oefenen die ze in het AS gesteld heeft.. daarom vroeg ik mij dit af.. ze heft schrik dat als ze haar drukkingsmiddel uitoefent, dit tegen haar gebruikt kan worden omdat ze zouden kunnen zeggen dat ze nooit die bepaalde AS hebben gekregen..@ cristoph: wel ja als je dat truukje van die uitsnijding in de brief niet wil toepassen kun je gewoon de truuk met de dichtgevouwde en afgestempelde brief van creatief gebruiken. Ik gebruik altijd de truuk met de uitsnijding in de omslag.
Maar waarom stel je die vragen ? Zou het kunnen dat je zelf een "toekomstige" ontvanger van een AS bent. ?
Weinig rechters zullen dat geloven hoor van een AS waarin geen brief zat !
ja, ik weet idd dat het de exceptie van niet uitvoering heet..dit is ook vermeld in het AS.. het zit zo; een herstleling (van toch enkele honderde euro's) sleept al een JAAR aan.. na talloze mails en telefoons nemen ze zelf geen initiatief.. dus de eis is dat het tegen eind van de maand (jaar en maand geleden is de schade vcoorgevallen) het schadegeval zou gerepareerd wordt.. vandaar de "eis"..Opgelet: dat drukkingsmiddel dat "indien het gedeeltelijk huur of maandelijks voorschot op kosten of zoiets dergelijks" achterhouden is heet exeptie van niet-uitvoering.
Ze moet daar goed mee oppassen.
Ik en andere leden hebben dit reeds besproken op dit forum. Indien dit drukkingsmiddel onterecht toegepast word kan je later indien de zaak eventueel moest verschijnen voor een vrederechter, van deze laatste een sanctie oplopen. In principe kan je dit slechts toepassen als je alle andere middelen hebt toegepast en er zekerheid is dat je nooit iets zal bereiken zonder dit drukkingsmiddel.
Het is een kwestie van interpretatie door de vrederechter.
Na hoeveel tijd moet je een reageren op een aangetekende brief? Want ik hoorde dat 'niet reageren' gelijk is als 'akkoord gaan'.