federaal agentschap voor nucleaire controle

Alpaca
Topic Starter
Berichten: 18

federaal agentschap voor nucleaire controle

#1 , 12 jan 2008 20:53

Beste mensen,

Volgende situatie doet zich momenteel voor:

Mijn vader heeft voor zijn zaak jaarlijks een nieuwe vergunning van het federaal agentschap voor nucleaire controle nodig (in de medische sector actief).

Hij heeft twee praktijken, voor elke praktijk heeft hij een vergunning nodig en hij betaalt dus voor beide praktijken taksen.

Gisteren kreeg hij van een advocaat die die agentschap vertegenwoordigt, een brief. Hij zou niet betaald hebben in 2004.

Hij heeft hiervoor nooit een aanmaning gehad (dienen deze aangetekend te gebeuren?)

Hij heeft zijn rekeninguittreksels nagekeken en deze betaling is wel degelijk gebeurd. Echter volgend probleem is misschien de oorzaak.

Hij kreeg overschrijvingsformulieren voor beide praktijken, telkens apart. De bedragen voor deze praktijken zijn hetzelfde. Hij heeft via één overschrijving beide bedragen samen betaald. Hij heeft er in de mededeling uiteraard beide referentienummers bij gezet.

De brief van de advocaat heeft slechts betrekking op één van deze bedragen. Dat is vreemd. Men heeft zijn betaling wel ontvangen, maar de helft van het overgeschreven bedrag lijkt dus gewoon "verdwenen" te zijn?

Welke stappen kan hij het beste ondernemen? Hij moet binnen de 5 dagen betalen, zoniet wordt hij "zonder verwittiging gedagvaard".

Alvast bedankt!

Wetgeving:

http://www.fanc.fgov.be/nl/reglementati ... htm#hoof_V

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 12 jan 2008 21:55

Kopie rekeninguittreksel met de 2 refertes faxen naar de advocaat, met een miniem briefje uitleg.

En nooit meer overschrijvingsformulieren 'optellen'...

Alpaca
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 12 jan 2008 22:15

Kopie rekeninguittreksel met de 2 refertes faxen naar de advocaat, met een miniem briefje uitleg.

En nooit meer overschrijvingsformulieren 'optellen'...
Vriendelijk bedankt!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”