Slechte raamplaatser vegalt nieuwe vloer...

Fietsdoorgang
Topic Starter

Slechte raamplaatser vegalt nieuwe vloer...

#1 , 27 okt 2013 12:10

Hallo.

Afgelopen voorjaar alle ramen laten vervangen en ook een schuifdeur laten plaatsen tijdens een renovatie.
Twee weken geleden een polierbeton laten storten op de gehele benedenverdieping, tot tegen het schuifraam aan dat ondertussen ook al wat stroever begon te lopen, maar waar ik verder niet veel aandacht aan besteedde (er zal wel wat stof tussen zitten...).
Na het inslijpen van uitzettingsvoegen in mijn vloer ter hoogte van het raam, veel meteen op dat het raam in het midden volledig bol naar de binnenzijde was gaan staan (voor het polieren gebeurd uiteraard, met waterpas ertegen was de bel zelfs niet meer tussen de lijntjes).
Ramenman laten langstkomen en bleek dat de middelste stijl totaal niet was vastgezet met kromtrekken tot gevolg.
Nu twee problemen:
1: het schuivende gedeelte staat vol diepe krassen door de ralkleur heen die tot op de witte pvc ondergrond zijn uitgesleten door openen tijdens het kromstaan.
Maar veel erger
2: tussen het raam en de vloer is nu een 3 meter lange banaanvormige spleet, op z'n max meer dan 3cm breed!, en de ramenman heeft met het raam recht te trekken met een bijtel, stukken van het beton laten afspringen. Kortom het ziet er niet uit!!
Kan ik de ramenman laten opdraaien voor alle kosten van de raamherstelling en vooral de vloer zelf ("die nooit meer écht goed komt, we kunnen enkel wat proberen te camoufleren" zegt de polierder). En zo ja hoe pak ik dat aan.

Groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2013 12:33

De aannemer die de vloer heeft geplaatst had moeten reageren toen hij het bol staande raam zag, en niet verder werken.
Mogelijkss kan je dit nog oplossen door evenwijdig met het, hopelijk nu rechte raam, een zaagsnede te maken, de strook beteon tussen rest vloer en raamweg te kappen, en terug te vullen met beton.

Fietsdoorgang
Topic Starter

#3 , 27 okt 2013 15:08

Vooreerst mava105 bedankt voor het antwoord.
Echter is dat nu geen kromme vergelijking? Als ik die vergelijking doortrek van zouden bezetters mogen opdraaien voor de slechte loodgieterij in de muur eronder?

Het is toch niet de taak van een vloerder om met een waterpas de ramen op hun vertikaalheid na te meten? Ik dacht dat dat de bevoegdheid was van een ramen-plaatsen voor hij de deur achter zich dicht trekt?
In dit geval was het niet mogelijk het visueel raam scheef te zien staan, dat viel pas op bij het inslijpen van het beton nadat die gestort was. Met tegels ofzo, ok, das een ander verhaal, dat zie je, maar daar is hier geen sprake van.
Welke wet volg je met dit te stellen?

En inderdaad strook uitslijpen en wegkappen is een optie, maar opvullen is echter niet mogelijk, beton heeft steeds aan andere kleur, een profiel is de meest onzichtbare oplossing...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2013 19:40

Ik heb niet gezegd dat het de verantwoordelijkheid van de vloerder was, maar een verschil van 3 cm is toch met het blote oog zichtbaar zonder waterpas of lat, zeker voor iemand die het gewoon is in de bouw te werken.
In voorkomend geval had de vloerder moeten weigeren de vloer te gieten.
Heb hier recent thuis nog nieuwe ramen geplaatst, en ramenman had een opmerking over een raamdorpel die los lag. Hij wilde het raam pas plaatsen nadat de dorpel was vastgelegd.

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 okt 2013 20:03

Wat zegt de raamplaatser? Wil hij het raam niet in orde brengen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ddanck
Contacteer: Website

#6 , 28 okt 2013 10:32

Wanneer het vaststaat dat de fout bij de plaatser van de ramen ligt, dient u deze zo snel mogelijk in gebreke te stellen.

Heeft u een polis rechtsbijstand? Dan kan de verzekering mogelijks assisteren?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Gebrekkige Producten”