Hallo.
Afgelopen voorjaar alle ramen laten vervangen en ook een schuifdeur laten plaatsen tijdens een renovatie.
Twee weken geleden een polierbeton laten storten op de gehele benedenverdieping, tot tegen het schuifraam aan dat ondertussen ook al wat stroever begon te lopen, maar waar ik verder niet veel aandacht aan besteedde (er zal wel wat stof tussen zitten...).
Na het inslijpen van uitzettingsvoegen in mijn vloer ter hoogte van het raam, veel meteen op dat het raam in het midden volledig bol naar de binnenzijde was gaan staan (voor het polieren gebeurd uiteraard, met waterpas ertegen was de bel zelfs niet meer tussen de lijntjes).
Ramenman laten langstkomen en bleek dat de middelste stijl totaal niet was vastgezet met kromtrekken tot gevolg.
Nu twee problemen:
1: het schuivende gedeelte staat vol diepe krassen door de ralkleur heen die tot op de witte pvc ondergrond zijn uitgesleten door openen tijdens het kromstaan.
Maar veel erger
2: tussen het raam en de vloer is nu een 3 meter lange banaanvormige spleet, op z'n max meer dan 3cm breed!, en de ramenman heeft met het raam recht te trekken met een bijtel, stukken van het beton laten afspringen. Kortom het ziet er niet uit!!
Kan ik de ramenman laten opdraaien voor alle kosten van de raamherstelling en vooral de vloer zelf ("die nooit meer écht goed komt, we kunnen enkel wat proberen te camoufleren" zegt de polierder). En zo ja hoe pak ik dat aan.
Groet