kaskrediet zonder bvorgstelling

Anak
Topic Starter

kaskrediet zonder bvorgstelling

#1 , 06 dec 2012 11:55

mijn echtgenoot en ik hadden een VOF die wij aan het vereffenen zijn op dit moment.
de zakelijke rekening is een kaskrediet wat maximaal in de min staat, namelijk 20.000.

wij zijn gisteren gaan praten met de bankdirecteur en die beweerde dat de bank de schuld niet
kon invorderen omdat er bij het afsluiten geen borgstelling getekend is.

ik kan dit bijna niet geloven aangezien wij een vof hadden en wij dus ook privé aansprakelijk zijn maar hij bleef voet bij stuk houden.
heeft iemand ervaringen hiermee ?

Anak

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anak
Topic Starter

#2 , 06 dec 2012 11:56

borgstelling dus

VAN BELLE Jean Marc

#3 , 24 okt 2013 16:21

Nee, in een VOF is altijd hoofdelijke aansprakelijkheid. Dus een ieder wie kan bij u elk apart voor hun schuld. Zo ook de bank zelf. Misschien hebben ze echter bepaalde inkomsten geïncasseerd op een andere wijze en 'verzwijgen' ze dit als u die 20.000 terug vraagt.

In het andere geval zal de bank normaal altijd gewoon deze som aan u hoofdelijk blijven aanrekenen.
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als u het niet doet, doe ik het wel.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
Als je van je eigen vrouw niet tevreden bent, waarom zou zij dan tevreden moeten zijn met haar man?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2013 16:43

Hoe je het ook draait of keert mocht en na de vereffening er toch een faillissement zijn, dan zijn jullie ook beiden failliet, dit is het nadeel van een VOF.

En u bankdirecteur is misschien wel even verwart en denk misschien dat het een BVBA is of zo.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”