Als zelfstandige heb ik in mei 2012 een vrij dure koffiemachine (rond de 700 €) gekocht van een bekend Italiaans merk. Het toestel heeft perfect gewerkt tot half december 2012. Daarna ging het stuk. Ondertussen is ze voor de 6e keer stuk met telkens dezelfde problemen.
Het volgende scenario herhaalt zich telkens:
a) machine gaat stuk: geeft zeer regelmatig aan dat er geen water in het circuit is, terwijl dit wel zo is;
b) ik contacteer de fabrikant;
c) zij sturen ofwel een technieker die ter plaatse het toestel nakijkt (maar niks kan vinden) ofwel een koerier die het toestel ophaalt;
d) bij ophaling is het toestel een 2-tal tot soms 4 weken weg;
e) daarna een mail: uw toestel werkt perfect en wij kunnen niks doen;
f) toestel komt terug en werk dan inderdaad terug perfect... voor een paar weken/maanden;
Uiteindelijk gaat het toestel nu vandaag voor de 6e keer mee en zijn we het in totaal al bijna 3 maand kwijt geweest.
Wat kan ik hier verder doen? Nieuw/ander toestel eisen?
Alain