Augustus 2011 kocht ik een nieuwe wagen. Hierop is standaard 2 jaar garantie.
In augustus 2013 drie weken voor het verstrijken van de garantie krijg ik een panne. De auto valt steeds stil terwijl ik aan het rijden ben. Zeer lastig als in de bocht je stuurbekrachtiging niet meer werkt.
Auto gaat binnen voor herstelling en heb uiteraard geen kosten. Auto wordt uitgelezen via de computer en die zegt dat er niks mis is. Bij een testrit door de garage zelf heeft de auto gelukkig dit ook een keer voor dat hij stilvalt. Door het start-stopsysteem start hij wel terug op en rijdt hij verder.
Enkele dingen werden vervangen, heb daarvoor ook niks moeten betalen, maar helaas geen resultaat. Auto blijft hetzelfde voor hebben.
Bij de garage geen idee wat er mis is. Hun advies is:"blijf er met rijden en op een gegeven moment gaat hij niet meer starten en dan gaan we zien wat het probleem is". Leek mij niet de beste oplossing maar soit rij er inderdaad met verder. Na 5000km te rijden heeft hij nog een paar keer voor gehad maar elke keer komt hij er terug door en kan ik weer verder.
Vorig weekend heb ik 10 minuten staan sukkelen om hem terug aan de praat te krijgen en vandaag valt hij weer met regelmaat stil. Dus ik naar de garage. Nen helen uitleg waar ik niks aan heb uiteraard. Als ze niet weten wat er mis is kunnen ze dat ook niet herstellen. Dat snap ik maar dat is niet mijn probleem. Mijn probleem is dat de auto nu ouder is dan twee jaar en het probleem nog steeds niet is opgelost.
Ze gingen een brief opsturen naar het hoofdkantoor om te zien wat er moest gebeuren en wat ze mochten vervangen onder garantie. Ze hadden wel een idee maar ze moesten eerst hun fiat krijgen van hogerhand. Maar dat ging waarschijnlijk geen probleem zijn. Wat moet er nu gebeuren als het probleem niet opgelost geraakt. Wat als ze met facturen afkomen? Wat zijn mijn rechten en hun plichten?
Alvast bedankt