mijn hond bijt andere hond dood in mijn tuin

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 sep 2013 21:21

In elke zone is er ten minste EEN politiebureau dat dag en nacht MOET open zijn dus uw echtgenoot kan perfect morgen met alle mails naar daar gaan.
Indien laptop deze eventueel zelf meenemen kunnen ze het origineel lezen.

Wat het beroep van deurman betreft ... dat zal de politie zeker interesseren gezien dat 'beroep' moet voldoen aan de 'portierswetgeving'

Bedreigingen met strafbare feiten ...wat benen breken is is meestal een aanleiding tot een directe intrekking van de vergunning door binnenlandse zaken los van een PV wegens strafbare bedreigingen.

Gebruiker21

#18 , 23 sep 2013 10:33

Zeker de politie zo snel mogelijk op de hoogte brengen van de bedreigingen en melden dat u deze serieus neemt. ALS er dan al iets gebeurt (vandalisme aan uw woning, bijvoorbeeld), weet de politie alvast wie verdachte nummer één kan zijn. Als u echt héél sterk vermoed dat die persoon iets van plan zou zijn, kan ik u aanraden een wifi webcam te kopen om de gevel van uw woning in het oog te houden. Er is software om van een simpele webcam een "motion sensor activated cam" te maken. Lees even dit: http://www.thoughtshots.com/2011/08/tur ... ty-camera/" onclick="window.open(this.href);return false;

In principe moet deze camera wel op uw privé eigendom gericht zijn, maar als u een beetje oprit of voortuin heeft, zal dit geen probleem zijn (gezien u over een glazen gevel spreekt, vermoed ik wel dat u een voortuin of oprit heeft. Indien niet: camera echt op de gevel richten).

Jammer dat een spijtig incident tot zo'n buitensporige reacties van de 'slachtoffers' moet leiden. Wees in ieder geval al blij dat de "vriendschap" over is. Zo'n mensen wil je toch niet als vriend, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

giserke

#19 , 25 sep 2013 10:46

Alles wijst er inderdaad op dat de tegenpartij voor geen rede vatbaar is. Tenminste volgens at we hier lezen.
Indien dit klopt zou ik toch overwegen een advocaat een 'vriendelijke brief' te laten opstellen, met de zinnen die Vandebos gaf als voorbeeld.
En de tegenpartij er op wijzen indien zijn verder gaan met lasterlijke aantijgingen, dit niet zonder juridische gevolgen zullen blijven.

In ieder geval begin met alle bewijzen van communicatie en poging tot communicatie, en printscreens van Facebook te verzamelen.

Ik echter niet akkoord om het contact enkel via de verzekering te laten verlopen, want die handelt enkel over de schadeclaim.

Turaki

#20 , 25 sep 2013 15:44

Ik echter niet akkoord om het contact enkel via de verzekering te laten verlopen, want die handelt enkel over de schadeclaim.
Schadeclaim is het enige relevante in deze zaak, alle andere communicatie is overbodig.

J_depauw
Topic Starter

#21 , 06 jan 2014 22:24

Ok, even een update...

Inmiddels zijn we al een aantal maanden verder.
Mijn man wou niet naar de politie gaan, dus dat is niet gebeurd. Al zou ik het wel gedaan hebben, maar we besloten toch nog even te berusten.

Na de laatste keer is er geen rechtstreeks contact meer geweest, op 1 keer na. De tegenpartij belde ons op met de mededeling dat onze verzekering het aan het verkloten was :s dit omdat ze blijkbaar meerdere malen dezelfde formulieren dienden op te sturen etc... en ze vonden dat het nogal lang ging gaan duren. De kinderen hadden ze naar een psycholoog gestuurd maar die kosten wilden ze niet inbrengen. Ook zeiden ze dat ze zich "als een hond behandeld voelden". Tsja. Elk zijn mening daarover, wat moeten wij dan zeggen? Akkoord, onze fout, maar wij kunnen evengoed die stelling gebruiken vind ik.
Hun voorstel was dat wij toen al alles zouden gaan betalen en wij moesten het dan maar met onze verzekering uitklaren. Jah, mooi niet.

We beloofden eens de stand van zaken na te horen bij de verzekering. Wat we ook gedaan hebben. Daarop heeft de verzekering hen nogmaals gecontacteerd enzovoort enzo verder... zo'n zaken gaan niet altijd even snel.

Uiteindelijk hebben we vorige week bericht gekregen van de verzekering dat ze 915 euro hebben uitbetaald en dat het dossier afgesloten kan worden. Goed nieuws, ware het niet dat wij vermoedden dat er nog wel iets zou komen.
En gelijk hadden we...

---

Vandaag een sms: dat de verzekering 900 euro had uitbetaald en dat hij het daar niet mee eens is, daar zij 1400 euro schade hadden. Ze vinden dus dat wij nog 500 euro dienen te betalen en "hopen dat wij het snel oplossen, want de verzekering doet het niet."

*zucht*

Dat kàn toch zomaar niet! Dit begint aardig op een soort van afpersing te lijken.
Ik ben het nu echt wel beu hoor. Wij hebben echt geprobeerd om alles af te handelen zoals het hoort.

Franciscus

#22 , 06 jan 2014 22:27

Hun verzekering 'onderhandeld' toch met uw verzekering?
Is er een forfait die NIET betaald wordt door uw verzekering.

Turaki

#23 , 06 jan 2014 22:38

Negeren, en laten weten dat u geen contact meer met hen wil, dat alle claims maar via de verzekering dienen afgehandeld te worden. De zaak is afgehandeld, de verzekering heeft geoordeeld dat hun schade "maar" 900€ is, het was aan hen om te bewijzen dat deze groter was, wat duidelijk niet gelukt is.

En vanaf nu zou ik ook overwegen om bij elk contact (sms, telefoontje, bezoek dat u niet binnen laat, ...) dat zij rechtstreeks met u hebben klacht in te dienen wegens belaging (juridische term voor stalking). Na 1 klacht zal er niet veel gebeuren, maar na enkele klachten van u zal het parket wel actie ondernemen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#24 , 06 jan 2014 22:41

Misschien moeten jullie hen nog het vrijgesteld bedrag (dat niet door verzekering wordt betaald) vergoeden?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

J_depauw
Topic Starter

#25 , 06 jan 2014 22:48

Ik heb een sterk vermoeden dat zij geen verzekering hebben. (daar hebben ze het nooit over en dat wordt nooit vermeld, ook niet bij onze verzekering, die hadden het altijd over de mensen zelf contacteren en niet hun verzekering).

De forfaitaire kosten voor ons bedragen 240 euro. Daar waren wij mee akkoord.

En ja, ik vind toch ook dat zij maar hadden moeten bewijzen dat de schade groter was. Ze hebben geprobeerd om de crematie in te brengen, maar ik weet van onze contactpersoon dat daar geen sprake van kon zijn. (eigen keuze of zoiets). Ze kunnen zo nog eisen van ons wat ze willen, wij hebben nooit papieren/bewijzen gezien (hoefde ook niet natuurlijk omdat verzekering dit afhandelde). En gezien het verloop van de contacten heb ik weinig zin om zomaar nog wat bovenop te dokken, omdat zij "dat nodig vinden." Ik vind van mijn kant dat wij - en onze verzekering - genoeg gedaan hebben. Indien het wat menselijker was verlopen, ja dan....

Ik overweeg inderdaad om nu toch wel melding te gaan doen, met of zonder man. En wij willen inderdaad geen contact meer - ik zie er het nut niet meer van in.
Kan ik eveneens melding doen dat ik mij afgeperst voel of is dat er over?

Turaki

#26 , 06 jan 2014 23:01

Kan ik eveneens melding doen dat ik mij afgeperst voel of is dat er over?
Vermeldt dat als u klacht wegens belaging gaat neerleggen. Dat u in uw rust gestoord wordt (zeer ruim te interpreteren) is namelijk een integraal deel van het begrip.

Franciscus

#27 , 07 jan 2014 14:41

Klopt, maar u had best reeds vroeger aangifte gedaan.
Als u dat nu zou doen maak een chronologische lijst van alle feiten (tijdslijn).
Is altijd zeer handig en geeft bij aangifte een serieus voordeel.

basejumper

#28 , 21 jan 2014 18:58

Neem vooral zelf geen initiatief. Uw verzekering zal dit dossier behandelen. Zelf tussenkomen kan hun strategie doorkruisen wat ertoe kan leiden dat de verzekering zich terugtrekt. net zoals bij een auto-ongeval is het niet aan partijen om te bepalen wie aansprakelijk is, maar zal dit beslist worden door de verzekeringsmaatschappijen in minnelijke regeling, hetzij door een rechtbank indien noodzakelijk. Stuur elke communicatie door. het is niet omdat u zich schuldig voelt, dat u daarmee ook juridisch aansprakelijk bent. Met fysieke bedreigingen wordt niet gelachen en daar zal de juridische dienst van uw verzekering wel weg mee weten
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus

#29 , 21 jan 2014 19:10

Normaal is het politie en parket die stalking behandelen maar hier volg ik basejumper... in dit geval staat uw verzekering en tussen en afdreigingen terwijl de verzekering een procedure heeft lopen...
Een brief van hun juridische dienst kan zeker als eerste stap mogelijk nog efficiënter zijn.... EN hebt u voor een mogelijke verdere aangifte politie een meer dan streepje voor (rechtsbijstand)

evgoeth

#30 , 22 jan 2014 12:32

Hebt u geen wijkagent? Waar ik woon kan ik mijn wijkagent op zijn GSM bellen met de vraag om langs te komen wanneer het u past.

Op die manier kan u toch alvast uw verhaal uit de doeken doen, en het bewijsmateriaal op tafel leggen

Het is een zeer jammerlijk toeval geweest dat dit gebeurd is maar met mensen die op zulke manier reageren kan je niet veel aanvangen ...

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”