Kadaster

ikbenhet
Topic Starter

Kadaster

#1 , 21 sep 2013 11:48

Dag Mensen,
jaar geleden hebben wij een woning gekocht van een jong koppel die de woning aan het strippen waren.
De woning van bj 1930 lag er dus in een ruwbouwfase bij.

Wij hebben dan een stukje bijgebouwd, nieuwe ramen, nieuw dak, ... alles opnieuw behalve de buitenmuren.
We hebben dan vervolgens de "as-built" plannen naar het kadaster gestuurd.
Nu hebben we een brief gekregen met de nieuwe berekening, voor de verbouwing bedroeg ons kadastraal inkomen 438€ (geindexeerd 736€) en nu na de verbouwing zou dit op 994€ komen (het geïndexeerde KI weet ik nog niet). Nu hebben ze me altijd gezegd dat het KI nooit mag verdubbeld worden... klopt deze bewering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2013 17:07

Wie is die "ZE".
Het nieuwe KI hangt af van de omvang verbouwingen die je hebt gedaan.
Nieuwe ramen, nieuwe badkamer en keuken, nieuwe elektrische installatie en zeker centrale verwarming verhogen het KI, zeker als je ook al een stuk hebt bijgebouwd. Het kadaster heeft een lijst met afwerkingsgraden, en die passen ze toe op uw eigendom. Daarbij zullen ze het nieuwe KI ook vergelijken met gelijkaardige panden in uw buurt.
Als jij van een krotwoning een paleis maakt zal het KI waarschijnlijk meer dan verdubbelen.

Vandebos

#3 , 21 sep 2013 18:38

Eerste keer dat ik hoor dat er een begrenzing zou zijn op de maximale verhoging van het KI. Gelet op de eeuwigheid dat het geleden is dat de meeste KI's in Vlaanderen werden aangepast komt men er met een renovatie van een 80 jaar oud pand nog relatief goed af.

Reclame

Terug naar “Andere”