Hoi allen,
Ik heb een vraagje, mag een school weigeren om de schoolboeken mee te geven omdat er nog een deel boekengeld van vorig jaar openstaat?
Het zit namelijk zo dat wij het financieel heel erg zwaar hebben en dit weet de school ook. Mijn zoon komt nog niet in aanmerking voor schoolgeld of kindergeld hier en ook dit weet de school. Ik ben afhankelijk om zijn school te betalen van de alimentatie van mijn ex, maar die neemt het niet zo nauw met betalen.
Meer dan de helft van het bedrag is voldaan, echter nu eist de school de rest van het openstaande bedrag en nog eens €200,00 borg. De directeur reageert niet op mijn mails en aan de telefoon krijg ik alleen maar het secretariaat, die steeds zegt, mail de directeur maar.
Ondertussen zit mijn zoon zonder boeken en zijn animo om naar school te gaan is naar het nulpunt gedaald. In zijn klas is iedereen op de hoogte waarom hij zijn boeken nog niet heeft, dit werd immers tegen hem verteld ten overstaan van zijn klas.
Wat kan ik doen om toch aan boeken te geraken, ik kan het bedrag namelijk niet neerleggen en dat weet de school ook. Wie heeft raad?