huurappartement gewoon schandalig!!!

Alain_vdb
Topic Starter

huurappartement gewoon schandalig!!!

#1 , 01 aug 2013 20:11

Mijn vrouw is officieel gescheiden met haar ex. in 2008 en toen huurde ze samen een appartement. enkele weken geleden krijgen wij een dagvaarding en mijn vrouw moet naar de rechtbank. daar is het gebleken dat haar ex sinds 2012 geen huur meer betaald voor het appartement maar steeds woont daar, nu krijgen wij beoordeling dat mijn vrouw in totaal 1.481€ moet betalen, de helft dus. Het is schandalig want ze woont daar sinds 2008 niet meer en ze huurde al een tijdje ergens anders een appartement. kunnen wij nog in beroep gaan tegen deze beslissing want zo'n 1.481€ euro groeit niet op een boom?!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2013 21:53

Uw vrouw kan in beroep gaan.

Zij doet er wel best aan eerst goed na te denken, misschien gaat het haar nog meer geld kosten.

Uw vrouw heeft vermoedelijk een huurovereenkomst mee afgesloten. Zij is dan in principe gehouden tot alle verbintenissen die hieruit voortvloeien. Het feit dat zij problemen heeft met haar toenmalige man en de woning verlaat betekent niet dat zij niet meer gehouden is tot deze verbintenissen.

Wel kan zij een vordering in vrijwaring instellen tegen haar ex. Heeft zij dat gedaan? Dat kan niet voor het eerst in beroep.

Alain_vdb
Topic Starter

#3 , 02 aug 2013 08:31

Uw vrouw kan in beroep gaan.

Zij doet er wel best aan eerst goed na te denken, misschien gaat het haar nog meer geld kosten.

Uw vrouw heeft vermoedelijk een huurovereenkomst mee afgesloten. Zij is dan in principe gehouden tot alle verbintenissen die hieruit voortvloeien. Het feit dat zij problemen heeft met haar toenmalige man en de woning verlaat betekent niet dat zij niet meer gehouden is tot deze verbintenissen.

Wel kan zij een vordering in vrijwaring instellen tegen haar ex. Heeft zij dat gedaan? Dat kan niet voor het eerst in beroep.
Ik zal nog eens met de advocaat van haar ex. en desnoods met haar ex zelf contact opnemen. Natuurlijk haar fout is dat ze geen officiële opzeg heeft gedaan, dus in feite hebben ze gelijk. Ze weet dus niks van de wetgeving en dit is de grootste probleem. :(

Reclame

Terug naar “Huren”