invaliditeit en huren.

christdebrouwere
Topic Starter

invaliditeit en huren.

#1 , 01 aug 2013 12:14

Ben 45 jaar oud en heb gedurende 3 jaar begeleid wonen gedaan in eigen woonst te menen.Nu moet ik daar vertrekken maar ben in iedere immo kantoor weggestuurd vanwege mijn invaliditeituitkering.ik zoek een woonst te Kortrijk, wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 01 aug 2013 12:33

Misschien kan U zich laten inschrijven voor het bekomen van een sociale woning?

christdebrouwere
Topic Starter

#3 , 01 aug 2013 14:05

Gezien ik van Menen naar kortrijk zou willen gaan moet ik eerst in Kortrijk 3 jaar huren en dan pas kan ik een sociale woning aanvragen.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 aug 2013 14:14

Gezien ik van Menen naar kortrijk zou willen gaan moet ik eerst in Kortrijk 3 jaar huren en dan pas kan ik een sociale woning aanvragen.
Beggars can't be choosers. Wat is de noodzaak om in Kortrijk te gaan wonen? Waarom "moet" u weg uit uw eigen woonst?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

christdebrouwere
Topic Starter

#5 , 01 aug 2013 14:20

Omwille dat ik te goed mijn plan kan trekken. Ik wil terug naar Kortrijk omdat mijn familie en mijn zonen daar in de buurt wonen.

christdebrouwere
Topic Starter

#6 , 01 aug 2013 14:58

Heb 1200 euro invaliditeit. Dus een woning of een studio tot 400 euro kan toch geen probleem zijn? Dat is 1/3 van 1200 euro.

professionalgamer

#7 , 01 aug 2013 15:20

Hoelang bent u al op zoek naar een nieuwe woning?
Als pas afgestudeerde had ik ook veel moeite met het vinden van een woning.

Het ligt eerder aan de krappe huizenmarkt dan aan het feit dat u invalide bent.
Uiteindelijk kiest de verhuurder, en die kiest inderdaad spijtig genoeg voor de persoon met het hoogste inkomen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 aug 2013 15:24

In de eerste post zegt u over een eigen woonst te beschikken? Wat gaat u daarmee doen? Als u deze ook te huur stelt, hebt u toch veel meer inkomsten, en kan u toch elders iets huren?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

christdebrouwere
Topic Starter

#9 , 01 aug 2013 15:28

Ben al een tijdje op zoek. Wel vreemd, als ik een immo kantoor binnen stap waar ik al eerder geweest ben is alles opeens weg? Kom volgende maand eens terug.
Wat ik wel mag huren is een eerder krot woning boven mijn budget???

christdebrouwere
Topic Starter

#10 , 01 aug 2013 15:33

Als iemand mij een tip zou kunnen geven, al is het maar een piep klein tipje.

professionalgamer

#11 , 01 aug 2013 15:58

Als iemand mij een tip zou kunnen geven, al is het maar een piep klein tipje.
Niet via een Immo kantoor huren maar direct met de eigenaar afspreken. Best je situatie uitleggen. Immo's zijn bedrijven waar enkel winst telt. Een eigenaar is een mens die, als je bij de jusite bent, ook een hart heeft.

christdebrouwere
Topic Starter

#12 , 01 aug 2013 16:11

Oke. Misschien koopjes krant proberen of zijn er internet sites waar ik dat kan vinden?

christdebrouwere
Topic Starter

#13 , 01 aug 2013 17:48

In de eerste post zegt u over een eigen woonst te beschikken? Wat gaat u daarmee doen? Als u deze ook te huur stelt, hebt u toch veel meer inkomsten, en kan u toch elders iets huren?
eigen woonst is gewoon begeleid wonen.

Tope

#14 , 01 aug 2013 17:59

Kan je via begeleid wonen geen ondersteuning krijgen om een woning te vinden?

christdebrouwere
Topic Starter

#15 , 01 aug 2013 18:38

Kan je via begeleid wonen geen ondersteuning krijgen om een woning te vinden?
Ze hebben beloofd van te helpen maar ik denk dat ze ook alleen maar op het internet kunnen kijken.
Eens ik een woning heb gaan ze wel helpen om mijn huursubsidie en mijn instalatie priemie te krijgen.
Sociale tarief van elektriciteit en aardgas word automatisch geregeld met de cm (ziekenkas).

Terug naar “Archief”