Ik ben sinds 3 jaar weg bij mijn vrouw en kind. Dit alles echter in bevriende omstandigheden. Een regeling(EOT) aangaande allimentatie en co-ouderschap werd getroffen.(Mijn zoon 14jaar is 1 weekend om de veertien dagen bij mij.
Het laatste half jaar begint mijn zoon zich echter tegen mij te keren en ook zijn gedrag tegenover mijn ouders en andere familie is niet erg opbeurend. Ook zijn gedrag op en buiten school laat te wensen over. Daar ik hem er steeds over aanspreek weigerd mijn zoon nu al een tijdje om nog naar mij te komen. Wanneer ik hem erover wil spreken komt het telkens tot een krachtmeting tussen mijn ex, hem en mezelf.
ik zie mijn zoon op deze manier op het slechte pad geraken en de woorden die naar men hoofd geslingerd worden zitten me heel erg dwars.
Mijn vraag: Kan ik afstand doen van mijn zoon. Dit wil zeggen, Ik zal steeds allimentatie en andere verplichtingen nakomen zoals vermeld in de EOT, maar wens niet op te draaien voor baldadigheden waarvoor ik vrees dat mijn zoon in de toekomst zou kunnen uitsteken. Kan ik op voorhand van zulke dingen mij distantiëren.