eindelijk rookverbod

Fore

Re: eindelijk rookverbod

#271 , 24 feb 2012 15:44

@ Caroline1234
Een forum is meestal een publieke plaats waar iedereen zijn mening kwijt kan.
Maar wanneer men feiten aanhaalt, zou men deze ook moeten kunnen staven.
Hier in Oostende sluit de één na de andere café zijn deuren omdat er geen volk meer komt.
Dit is een bewering die u maakt, waar u als waarnemer optreedt. Maar dan dient men kritisch te zijn. Niet alleen u, maar ook de mensen die waarnemingen lezen die u verkondigt.
En dat is nu wat er schort tegenwoordig. Er wordt zomaar van alles aangenomen, zonder er ook maar een seconde over na te denken of het wel klopt. Als men iets leest zou men altijd moeten zichzelf afvragen: "Wat is het doel van deze bron?" Wat wil de auteur mij vertellen?" "Wat motiveert de auteur om dit te schrijven?", ect

Om een concreet voorbeeld te geven:
Ik ben geen jurist, maar een industrieel ingenieur. Ik zit hier op het forum omdat deze materie mij boeit en met eenvoudige dingen kan ik sommige mensen wel op weg helpen. Maar het gebeurt ook wel eens dat er hier dingen gepost worden van een meer wetenschappelijke aard. En dan post ik altijd mijn informatie met een bronvermelding naar het artikel, auteur etc waar ik deze informatie vandaal haal.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

bartvdv

#272 , 24 feb 2012 16:13

De teloorgang van de horeca is al veel langer bezig, nog van voor er sprake was van een rookverbod. Zijn er niet gewoon veel te veel horecazaken?

JohnD

#273 , 24 feb 2012 16:54

De rokers blijven thuis omdat ze daar op hun gemak nog een sigaret kunnen roken en vragen hun rokende vrienden op visite.
Dat is het verschijnsel van de verslaafden die zich groeperen. Dat gedrag vertonen de joint rokers nu eenmaal ook. Gezellig samen een jointje paffen. Gezellig samen bier drinken of zich bezatten. Op den duur zou men zich nog abnormaal gaan voelen als men niet mee doet met al die verslavingen. Ik rook niet, drink niet, gebruik geen dope. En een workalcoholic ben ik ook niet en nooit geweest. Ben ik nog wel normaal te noemen in deze maatschappij is de vraag.

Ah ! verslaving gevonden: een forumpost verslaafde. Maar er zijn er gelukkig nog ergere hier.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Vandebos

#274 , 06 mar 2012 17:12

Ben ik nog wel normaal te noemen in deze maatschappij is de vraag.
hmmmm, wel .... in feite .... weet je ....

Neen ik ga aan deze open goal voorbijwandelen... :mrgreen:

de reden
Juridisch actief: Nee

#275 , 05 jul 2013 11:54

het raadsel van groep 8 , let vooral op de uitleg in het laatste gedeelte van het filmpje hoe jonger je ze aan het roken krijgt hoe meer kans je hebt voor een levenslange klant , beginnen met roken is niet meer dan u laten vangen door de reclamestrategie van de tabaksindustrie
http://www.youtube.com/watch?v=bHHUNkk0IYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus

#276 , 05 jul 2013 18:56

Schitterend

WP002

#277 , 08 jul 2013 13:00

Verhelderend. Ik heb 'm op mijn Facebook gezet!

Gebruiker21

#278 , 12 jul 2013 10:07

beginnen met roken is niet meer dan u laten vangen door de reclamestrategie van de tabaksindustrie
Mmm, heb je echt zo'n filmpje nodig hebt om je dat te realiseren? Het enig wat ik uit het filmpje geleerd heb is dat tijdens de pubertijd het deel van de hersenen dat wil experimenteren, sneller ontwikkeld dan het deel van de hersenen dat voor de rationaliteit zorgt.

Dat roken op zeer jonge leeftijd begint, en de tabaksindustrie er een gewiekste en uitgedokterde marketingstrategie op nahoudt, die veel geavanceerder is dan het anti-tabak beleid van de overheid, was me wel al langer duideijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden

#279 , 12 jul 2013 14:00

beleid van de overheid, was me wel al langer duideijk...
heb je al eens naar de nieuwsgroep be.politcs geweest daar houden ze van meterslange nutteloze discussies
https://groups.google.com/forum/#!forum/be.politics" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21

#280 , 12 jul 2013 16:57

heb je al eens naar de nieuwsgroep be.politcs geweest daar houden ze van meterslange nutteloze discussies https://groups.google.com/forum/#!forum/be.politics" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinds de afschaffing van binary newgroups door Telenet kom ik niet echt meer op nieuwsgroepen (geen idee of "alt.binari" je iets zegt? De Vlaamse voorganger van The Pirate Bay, zeg maar). Maar we wijken af.

Wat was uw punt over be.politics, eigenlijk? Mijn verwijzing naar het falende beleid van de overheid? Daar heeft het filmpje dat gepost werd het toch ook duidelijk over? Leeftijdsgrens: werkt niet, campagnes: werken niet. Ik ben wel al lang blij dat roken op café verboden is. Ik ga nu meer en meer terug eens iets drinken met vrienden. De rooklucht was de grootste reden waarom ik dit de laatste tijd minder en minder deed...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

caroline1234

#281 , 19 okt 2013 13:11

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rbod.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

denlowie

#282 , 19 okt 2013 15:04

En daar zullen nog veel bij komen want de niet rokers die op café gingen gaan als er niet meer gerookt zou worden hebben nog steeds de weg naar de café niet gevonden !

En eerlijk met een gewone dorps café kan men moeilijk zijn boterham verdienen de kosten zijn zeer hoog als zelfstandigen, als men als café uitbater elke dag 12 uur uit gaat werken zal men einde van de maand veel meer overhouden dan nu 12 a 14 uur werken, open houden en onderhoud in hun dorps café, de dorps café is met uitsterven bedreigt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden

#283 , 19 okt 2013 16:09

En daar zullen nog veel bij komen want de niet rokers die op café gingen gaan als er niet meer gerookt zou worden hebben nog steeds de weg naar de café niet gevonden !
das dan toch goed nieuws , tenzij je natuurlijk voorstander bent dat uw partner zijn pree op de toog gaat leggen . zullen die centen op een veel betere manier besteed worden .

denlowie

#284 , 19 okt 2013 16:15

das dan toch goed nieuws , tenzij je natuurlijk voorstander bent dat uw partner zijn pree op de toog gaat leggen . zullen die centen op een veel betere manier besteed worden .
Als je het zo bekijkt dan kan men beter een wet maken en al de cafés doen sluiten, ook de restaurants en de cinema's enz...
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#285 , 19 okt 2013 16:19

Vergeet niet dat het leefloon; werkloosheid, enz... van die 3000 cafébazen en hun personeel door ons allemaal betaald worden. :(

Terug naar “Praat café”