Documenten/overeenkomst digitaal laten ondertekenen

Deftone82
Topic Starter

Documenten/overeenkomst digitaal laten ondertekenen

#1 , 27 jun 2013 16:17

Hallo

Op onze dienst krijgen we binnenkort tablets.
Omdat onze baas onlangs een medewerker van 'Miele' over de vloer kreeg en daar via een smartphone (of kastje) zijn handtekening moest zetten, wil hij 'mee met de tijd' en onderzoeken of ook wij onze documenten via een applicatie op terrein kunnen laten ondertekenen door onze leden. Dit zou ons veel papier besparen gezien we per terreinbezoek een viertal documenten van elke 2 à 3 pagina's laten tekenen.

welke voorwaarden moeten hier aan vast hangen? heeft zo'n ondertekend document dezelfde juridische waarde als een met pen ondertekend papier. Het gaat hier over het letterlijk met een pennetje op de tablet de handtekening zetten, waardoor die op het document verschijnt. Voorbeeld apps zijn FreeNote, SignEasy en SignNow.

Alvast bedankt voor de uitleg!

groeten

ps: ik hoop dat dit hier op zijn plaats staat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2013 21:25

ter algemene info:

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2450,d.ZGU" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2450,d.ZGU" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105

#3 , 29 jun 2013 11:04

Wordt tegenwoordig al zeer veel gebruikt. In de afgelopen week zette ik zo al 5 maal mijn handtekening.
- Voor mijn loodgieter die een lek kwam herstellen.
- Voor de herstelling van mijn keukenvuur van SEB.
- Voor de in ontvangst name van een pakketje van een koerier.
- 2 x bij EANDIS bij de installatie van een slimme gas-, en elektriciteitsmeter. (gratis gezien proefproject)
Voordien gebeurde het ook al bij de hersteldienst van Miele, en diverse koeriersdiensten. Ook bij KIALA (pakjesdienst ) is het al gebruikelijk.

Reclame

Deftone82
Topic Starter

#4 , 09 jul 2013 15:49

Wordt tegenwoordig al zeer veel gebruikt. In de afgelopen week zette ik zo al 5 maal mijn handtekening.
- Voor mijn loodgieter die een lek kwam herstellen.
- Voor de herstelling van mijn keukenvuur van SEB.
- Voor de in ontvangst name van een pakketje van een koerier.
- 2 x bij EANDIS bij de installatie van een slimme gas-, en elektriciteitsmeter. (gratis gezien proefproject)
Voordien gebeurde het ook al bij de hersteldienst van Miele, en diverse koeriersdiensten. Ook bij KIALA (pakjesdienst ) is het al gebruikelijk.
Wat voor toestellen gebruikten deze mensen? Ik heb bij KIALA inderdaad al ooit op zo'n kastje getekend, maar volgens mij kan je daar niet veel andere toepassingen op gebruiken. En de kwaliteit van die handtekening laat ook danig te wensen over.

mava105

#5 , 09 jul 2013 19:40

Heb toevallig gisteren een print-out gehad van mijn documenten die ik een paar dagen geleden elektronisch ondertekende op zijn PC scherm, inbegrepen mijn eigen handtekening. Ze ziet eruit alsof ik op het papieren document zelf heb ondertekend.

Terug naar “Administratief recht”