Beste,
Voor grote verbouwingen van mijn appartement op de 3de verdieping werd er een bouwlift geplaatst op de binnenplaats (gemene delen). Mijn appartement is immers niet bereikbaar via de straat en het is verboden om de personenlift te gebruiken voor bouwmaterialen. Deze bouwlift werd veiligheidshalve bevestigd in de muren van de gemene delen. Ik heb hiervoor de toelating gekregen van de syndicus en tevens de veiligheidscoördinator van mijn werf.
De beheerraad van de mede-eigendom was en is zeker niet gelukkig met de toelating die ik heb gekregen van de syndicus.
Ondertussen hebben wij een nieuwe syndicus, mijn verbouwingswerken zijn nog niet afgelopen, en die eist nu dat ik de lift afbreek om dat dit in strijd is met de basisakte. Hij negeert de toelating die ik heb gekregen van de vorige syndicus.
Volgens mijn aannemer en veiligheidscoördinator bestaat er niet echt een alternatief om mijn materialen te transporteren en ik heb toch voor het plaatsen van deze lift een toelating verkregen van de syndicus die op dat moment aangesteld was?
Wie heeft hier gelijk? Moet ik deze lift afbreken? En hoe kan ik dan überhaupt nog verbouwingswerken uitvoeren aan mijn appartement?
Vriendelijke groeten,
Ben Hermans